تأثیر فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بر بازار آسیا

چهارشنبه ، 1 بهمن 1393 ، 13:05

بانکی دات آی آر: نتیجه آخرین تحقیقات مؤسسه کانترپوینت نشان از تأثیر بالای فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در بازارهای آسیا و به خصوص کره جنوبی و چین دارد.
به گزارش دیجی کالا، تحقیقات مؤسسه Counterpoint نشان می‌دهد که فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس سبب افزایش سهم اپل و ثبت رکورد جدیدی برای آن در بازار آسیا شده است. همچنین بنابر این تحقیق، فروش جهانی آیفون در نوامبر سال 2014 نسبت به نوامبر سال 2013 حدود 26 درصد رشد داشته است.

در کشور ژاپن که آیفون از سه‌ماهه چهارم سال 2012 تاکنون بیشترین فروش را در میان گوشی های هوشمند داشته، در ماه‌های اکتبر و نوامبر 51 درصد از سهم فروش اسمارت‌فون را از آن خود کرده است.

سامسونگ کماکان بیشترین سهم را در بازار کره جنوبی دارد، اما اپل توانسته بیش از 30 درصد از فروش گوشی‌های ماه نوامبر در این کشور را به نام خود ثبت کند.  کانترپوینت اشاره می‌کند که این نخستین بار است که در بازار کره جنوبی، آیفون یک چالش واقعی تلقی شده است. عمده دلیل این اتفاق به سبب عرضه فبلت آیفون 6 پلاس برآورد شده است.

تام کانگ، مسئول تحقیقات کانترپونت در کره جنوبی در همین زمینه می‌گوید: "تاکنون هیچ شرکت خارجی نتوانسته بود بیش از 20 درصد بازار اسمارت‌فون را در اختیار بگیرد. اما آیفون 6 و آیفون 6 پلاس تفاوت‌هایی ایجاد کرده‌اند و و در بازار فبلت تأثیرگذار بوده‌اند."

وی اضافه می‌کند که اپل می‌توانست بیش از این نیز اسمارت‌فون بفروشد، اما مدل‌های 64 و 128 گیگابایت کافی از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در کره جنوبی وجود نداشت.

آیفون 6 پلاس سبب افزایش 45 درصدی فروش آیفون در چین نسبت به نوامبر سال 2013 نیز شده است. هر چند چین بیشترین اهمیت را در بازارهای در حال رشد اپل دارد، اما این شرکت به سبب افزایش فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت چون شیائومی با چالش روبرو شده است.

فروش اپل در اوایل پاییز و به سبب مشکلاتی در مجوزهای فروش و انبار نسبت به سال قبل با کاهش مواجه شد. اما این شرایط در ماه نوامبر تصحیح شد و با رساندن سهم اپل به 12 درصد در بازار چین، آن را در رتبه سوم پس از شیائومی و لنوو قرار داد.

نیل شاه مدیر کانترپوینت در مورد تأثیر آیفون در بازار چین می‌گوید: "آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بر فروش گوشی‌های گلکسی S5 و گلکسی نوت 4 تأثیرگذار بوده‌اند. اما با آغاز فروش Xiaomi Note Pro در چین، رقابت سنگینی در حوزه اسمارت‌فون های پریمیوم آغاز خواهد شد و سامسونگ از هر دو سمت مورد فشار قرار خواهد گرفت."

► تجمع سهامداران معترض در بورس تهران
بهای نفت در بازار جهانی افزایش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر