جدیدترین دستگاه مایکروسافت

پنجشنبه ، 2 بهمن 1393 ، 11:24

بانکی دات آی آر: مایکروسافت از دستگاه کاملا جدید خود برای ارائه قدرت بی‌نظیر ویندوز 10 استفاده کرد. سرفیس هاب نام دستگاه جدید مایکروسافت است و به صفحه نمایشی 84 اینچی با رزولوشن 4K مجهز شده است.
به گزارش دیجی کالا، مایکروسافت امروز از دستگاه جدیدی برای نمایش ویندوز 10 رونمایی کرد. این دستگاه "سرفیس هاب" نام دارد و دارای صفحه نمایشی 84 اینچی با رزولوشن 4K، قابلیت تاچ و یک قلم نوری برای تعامل با آن است.

همچنین طبق بیانیه مطبوعاتی مایکروسافت، یک ورژن 55 اینچی نیز از سرفیس هاب به بازار وارد خواهد شد. این دستگاه بسیار بزرگ دارای دو دوربین، چند میکروفون و سنسورهای پیشرفته‌ ای است که البته جزئیاتی از قطعات اصلی سخت افزاری آن بیان نشد. همچنین قیمت آن نیز فعلا مشخص نیست.

این دستگاه برای نمایش امروز ویندوز 10 معرفی شد، هر چند طبیعتا عملکردی کاملا متفاوت با یک دستگاه دسکتاپ یا تبلت دارد. اینترفیس ویندوز 10 برای استفاده از صفحه نمایش بزرگ سرفیس هاب تغییر داده شده و قابلیت‌هایی چون دسترسی سریع به اسکایپ، یک وایت‌بورد وان‌نوت برای طراحی‌ها و ارائه کامنت و میانبری برای اتصال به دستگاه‌های ویندوز 10 کنار آن نیز در نظر گرفته شده است.

در سرفیس هاب می‌توان هر نرم افزاری را بر روی صفحه نمایش بزرگ آن به نمایش درآورد. مایکروسافت اعتقاد دارد که دستگاه جدیدش محدودیت‌های کنفرانس‌های ناکارآمد و سنتی را از بین می‌برد و به کارمندان یک شرکت، اجازه همکاری تنگاتنگ و افزایش کیفیت پروژه‌ها را می‌دهد.

هدف اصلی مایکروسافت از ارائه این دستگاه، اثبات کارایی ویندوز 10 در گستره وسیعی از دستگاه‌ها اعم از کوچک و بزرگ است. اما کنار هم قرار گرفتن یک صفحه نمایش بزرگ، میکروفون‌ها، سنسورهای متفاوت، قلم نوری، اسکایپ و ارتباط با دیگر دستگاه‌های ویندوز 10، سرفیس هاب را به بهترین گزینه سالن‌های کنفرانس تبدیل کرده است.

► معرفی پروژه اسپارتان ازسوی مایکروسافت
چگونگی عملکرد نرم افزارهای یونیورسال ویندوز 10 ◄

مطالب مرتبط
بنر