نسخه وب واتس‌اپ منتشر شد

شنبه ، 4 بهمن 1393 ، 09:57

بانکی دات آی آر: یکی از بزرگترین کمبودهای واتس‌اپ، نبود نسخه ای از آن برای کامپیوترهای شخصی است. این کمبود با ارائه نسخه وب این پیام رسان مشهور، تا حد بسیاری کاهش پیدا کرد.

به گزارش دیجی کالا، ماه گذشته واتس‌اپ اعلام کرد که هفتصد میلیون کاربر از سراسر دنیا از این اپلیکیشن پیام رسان استفاده می‌کنند. امروز واتس‌اپ به قصد افزایش رضایت کاربرانش، اقدام به انتشار نسخه وب این پیام رسان برای مرورگر کروم کرد.


برای استفاده از این قابلیت کافی است در مرورگر کروم در کامپیوتر به آدرس web.whatsapp.com بروید. با وارد شدن به این آدرس یک کد QR مشاهده می‌کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که به اپلیکیشن واتس‌اپ در اندروید رفته و در قسمت منوی اصلی بر روی WhatsApp Web کلیک کنید و با استفاده از دوربین گوشی این کد را اسکن کنید. با تکمیل فرآیند اسکن، واتس‌اپ کروم و واتس‌اپ اندروید به شکل اتوماتیک سینک می‌شوند. (ممکن است برای مشاهده این گزینه، نیاز به آپدیت ورژن اندروید واتس‌اپ باشد.)

یکی از سخنگویان واتس‌اپ گفته که این قابلیت به ورژن iOS نیز اضافه خواهد شد، اما از ذکر تاریخ ارائه آن خودداری کرد.

واتس‌اپ می‌گوید که ورژن موبایل همچنان اولویت اصلی ماست، اما کاربران بسیاری نیز هستند که ساعت‌های طولانی را در پشت کامپیوتر به سر می‌برند و قابلیت جدید می‌تواند پلی میان موبایل و کامپیوتر آنها باشد.

نسخه وب فعلا برای مرورگر کروم فعال است و مشخص نیست که آیا به دیگر مرورگرها نیز اضافه خواهد شد یا خیر. پیشبینی می‌شود آپدیت بزرگ بعدی واتس‌اپ، افزودن قابلیت تماس‌های صوتی باشد که مدت‌هاست جزئیاتی از آن در اینترنت منتشر شده است.

► وجود خودپرداز بانک ها همچنان در موسسات غیرمجاز
آیا سامسونگ بلک بری را می خرد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر