الهام: سوءتفاهم شده، ما دولت پاکی هستیم

شنبه ، 19 بهمن 1387 ، 14:23

سه روز پس از آن که گزارش مجلس شورای اسلامی از تفریغ بودجه سال 1385 تاکید کرد که در آن سال حداقل یک میلیارد دلار از مازاد درآمدهای نفتی کشور به خزانه ریخته نشده است؛ غلامحسین الهام سخنگوی دولت این «ادعا» را نادرست دانست و ترجیح داد بر این نکته تاکید کند که دولت احمدی‌نژاد «دولت پاکی است و در پاکی و مبارزه با فساد در همه عرصه‌ها شهرت دارد».

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت؛ غلامحسين الهام در نشست هفتگي خود با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه گفته مي‌شود يک ميليارد دلار از بودجه سال 1385 به خزانه دولت واريز نشده است، گفت: اين نوع اظهارات، بيشتر رنگ و بوي سياسي دارد و من خيلي تعجب مي‌کنم چه چطور ممکن است يک ميليارد دلار از بودجه کشور گم شود.

وي تصريح کرد: در واقع اين نوع حرفها و اظهارنظرها، حرفهاي خوبي نيستند و ايجاد بدبيني در ميان مردم و کارمندان خدوم شرکت نفت مي کند.

الهام افزود: ما از دستگاه هاي نظارتي مانند ديوان محاسبات مي‌خواهيم که حتماً زودتر اين موضوع را روشن کند چرا که رويکرد اين دولت کاملاً روشن است و در تمام تصميمات خود عدالت را مدنظر قرار مي‌دهد.

سخنگوي دولت خاطرنشان کرد: اين نوع شبهات در واقع استخوان لاي زخم گذاشتن است و در ميان مردم ايجاد يأس مي‌کند.

الهام گفت: اين يک موضوع قانوني است چرا که دولت داراي يک رويکرد است و اصرار دارد که همه درآمدهاي دولت در خزانه متمرکز شود و ما در اين خصوص لايحه‌اي را به مجلس محترم فرستاديم اما مجلس با آن مخالفت کرد و بر اساس قانون، سهمي از درآمدهاي نفتي در اختيار شرکت نفت قرار مي‌گيرد و نبايد تصور شود که منظور از اين برداشت اين است که کارکنان صديق و پرتوان شرکت نفت اين مبلغ را به هدر مي‌دهند بلکه اين سهم براي تقويت زيرساخت‌هاي نفت هزينه شده است.

وي با بيان اين که دولت عقيده دارد بايد تمامي درآمدهاي دولتي به خزانه واريز شود افزود: اين اختلاف برداشتي است که بين دولت و مجلس به وجود آمده و ما معتقديم که بايد قانون شفاف باشد تا ايجاد شائبه نشود.

الهام با يادآوري اين نکته که در واقع اين اختلاف برداشت از قانون است، تصريح کرد: راه حل اين است که تمامي درآمدهاي دولتي به خزانه واريز شود.

سخنگوي دولت با اشاره به برخي اظهارنظرها در اين خصوص خاطرنشان کرد: چرا بايد مردم را بدبين کنيم و کارکنان خدوم شرکت نفت را مورد اتهام قرار داد. اين دولت دولت پاکي است و در پاکي و مبارزه با فساد در همه عرصه ها شهرت دارد.

الهام افزود: اراده دولت در مبارزه با فساد در حدي است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان يکي از ويژگي‌هاي بارز دولت نام بردند.

سخنگوي دولت ادامه داد: آنچه که امروز در اين خصوص مطرح است در حقيقت ايراد به مصوبه مجلس است. دولت از بودجه شفاف دفاع مي‌کند و معتقديم بودجه بايد آنقدر شفاف باشد که مردم نيز از وضعيت آن باخبر باشند و معتقديم اگر بودجه پيچيده باشد پوشيده هم مي ماند و امکان تحليل هاي نادرست در اين شرايط فراهم مي شود.

سخنگوي دولت تاکيد کرد: از ديوان محاسبات مي‌خواهيم که به صورت شفاف اين موضوع را مشخص کند چرا که دولت به شفافيت و سلامت کار مالي خود تاکيد دارد.

وي همچنين خاطرنشان کرد: از ديوان محاسبات مي خواهيم هرجا که خلاف قانون را مشاهده کرد با قاطعيت برخورد کند اما نبايد شائبه اتهام به دولت و وزارت نفت بر اثر يک اختلاف نظر داده شود.

یک میلیارد دلاری که به خزانه نرفت

پس از حدود دو سال اصرار منتقدان و انکار دولت احمدی‌نژاد؛ گزارش مجلس از تفريغ بودجه سال 1385 در صحن علنی مجلس خوانده شد و نشان داد که در آن سال؛ حداقل یک میلیارد دلار از مازاد درآمد نفتی کشور به خزانه ریخته نشده است.

این گزارش که صبح روز چهارشنبه و با تاخیر فراوان در صحن علنی مجلس خوانده شد در حالی رسماً از واریز نشدن هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی کشور به خزانه عمومی خبر می‌دهد که مسئولان دولتی پیشتر اخبار برخی رسانه‌ها درباره واریز نشدن 300 میلیارد تومان از درآمدهای نفتی به خزانه را «جنگ روانی مخالفان»، «سیاه نمایی»، «تخریب دولت عدالتخواه و پاکدست و خدمتگذار» و ... خوانده بودند.

منبع: سایت خبری شهاب نیوز

► استفاده از سهام فولاد مبارکه به عنوان وثیقه بانکی
گزارش ویژه فارس ازجزئيات 7 ايراد بودجه 88 ◄

مطالب مرتبط
بنر