کانون صرافان آمادگی تعیین نرخ ارز را ندارند

دوشنبه ، 6 بهمن 1393 ، 11:51

بانکی دات آی آر: معاون ارزی بانک مرکزی با بیان این‌که هنوز آمادگی کافی برای تعیین میانگین نرخ ارز از سوی کانون صرافان وجود ندارد، اعلام کرد که به زودی این اقدام انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی کامیاب در حاشیه چهارمین همایش بانکداری الکترونیک در مورد ساماندهی وضعیت صرافان و فعالیت سامانه سنا از طریق کانون صرافان اظهار کرد: هنوز آمادگی کافی در این زمینه وجود نداشته و در حال آماده‌سازی سامانه هستند.

وی افزود: این کار احتیاج به بررسی بیشتری دارد تا بتوان سیستم ساده‌ای را ساماندهی و عملیاتی کرد. به گفته معاون ارزی بانک مرکزی دوره زمانی برای آماده‌سازی سامانه سنا و اعلام تعیین نرخ ارز از طریق کانون صرافان به چند ماه نخواهد رسید و به زودی اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای جمع‌آوری دلالان از بازار ارز انجام شده است، گفت: ما در بانک مرکزی این هماهنگی‌ها را انجام داده‌ایم اما نمی‌توانم دقیقا در مورد آن صحبت کنم، چرا که این وظیفه‌ی ما نیست و بانک مرکزی تنها مقررات را تعیین و اعلام می‌کند.

درآمدهای نفتی به بانک مرکزی واریز می‌شود

کامیاب همچنین در واکنش به این موضوع که آیا درآمد‌های نفتی در سال جاری به ‌طور کامل به حساب بانک مرکزی واریز شده است، گفت: همه درآمدهای نفتی به بانک مرکزی واریز و به بخش‌های مختلف منتقل خواهد شد.

► تورم دی ماه اعلام شد
ثبات قیمت خودرو تا پایان سال ◄

مطالب مرتبط
بنر