اپلیکیشن های موبایل جلوتر از هالیوود

شنبه ، 11 بهمن 1393 ، 09:44

بانکی دات آی آر: بر اساس اعلام اپل، این شرکت در سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار پول به توسعه دهندگان اپلیکیشن هایی که اپلیکیشن های آن‌ها از طریق اپ استور به فروش رفته است، پرداخت کرده است و این معادل درآمد حاصل از محل فروش بلیت فیلم‌های هالیوود تنها در ایالات‌متحده است.با بررسی این آمار می‌توان به نتیجه‌گیری جالبی رسید.

به گزارش ۱پزشک، ممکن است در درستی این ادعا شک کنید، اما در نظر بگیرید که همان طور که فروش محلی فیلم‌های هالیوود (فروش در ایالات‌متحده) تصویر درستی از فروش کلی این فیلم‌ها ارائه نمی‌دهد، این وضعیت در خصوص فروش اپ استور اپل نیز صدق می کند، به عبارتی تنها داشتن آمار فروش اپلیکیشن هایی که در اپ استور به فروش رفته‌اند نمی‌تواند ملاک درستی از کل درآمد این صنعت باشد چون اپلیکیشن های اندروید، تبلیغات، عرضه خدمات و … نیز بخشی از این صنعت بزرگ هستند که درآمدهای خود را دارند.

با در نظر گرفتن همه این‌ها، درآمد این صنعت از هالیوود بیشتر است. البته آمار و ارقام درآمد حاصل‌شده از این بخش‌ها در سال ۲۰۱۴ هنوز منتشر نشده است اما تخمین زده می‌شود که درآمد ناشی از فروش اپلیکیشن های اندروید و تبلیغات درون اپلیکیشن ها چیزی بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی باشد.

از طرف دیگر اپل ادعا کرده است که اپ استور توانسته است ۶۲۷۰۰۰ شغل ایجاد کند که این مقدار تقریباً دو برابر ۳۷۴۰۰۰ شغلی است که توسط هالیوود ایجاد شده است (البته آمار شغل های ایجاد شده توسط هالیوود مربوط به سال ۲۰۱۱ است ولی اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، هالیوود از سال ۱۹۹۸ تقریباً هر سال همین مقدار شغل ایجاد کرده است).

بنابراین از هر منظر که به صنعت اپلیکیشن های موبایل نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در حال حاضر از صنعت فیلم سازی هالیوود پیشی گرفته است علاوه بر آنکه این صنعت دارای مزایایی چون ورود آسان، بازگشت سریع‌تر سرمایه و رشد سریع‌تر نیز می‌باشد.

با توجه به آنچه از نظر گذشت می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که حداقل در ایالات‌متحده صنعت فیلم سازی به شدت تحت‌الشعاع صنعت اپلیکیشن های موبایل قرار گرفته است، اما دلیل آن را در چیزی به نام تأثیر فرهنگی باید جستجو کرد. معمولاً در خصوص محصولاتی که ما از آن‌ها به عنوان محصولات مرتبط با فناوری یاد می‌کنیم احساسی فراگیر وجود دارد که منجر می‌شود تأثیر فرهنگی آن‌ها مقدم بر تأثیر فرهنگی سایر پدیده‌هایی باشد که ما در طول زندگی خود با آن‌ها برخورد می‌کنیم. به‌طور مثال می‌توان به وب اشاره کرد. پرواضح است که پدیده وب امروزه به شدت تلویزیون را تحت تأثیر قرار داده است و مثال عملی آن نیز شبکه خبری MSNBC بود که پیش‌تر از پورتال MSN آغاز به کار کرد؛ اما پورتال MSN در نهایت این شبکه خبری را به عقب راند. به نظر می‌رسد تا زمانی که این فرهنگ غالب در این‌چنین محصولاتی وجود دارد ما همچنان باید در انتظار شنیدن آمارهایی شگفت‌آورتر از مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد باشیم.

► انتشار آفیس برای تبلت های اندرویدی
امکان ارسال پیام‌های خصوصی گروهی در توییتر ◄

مطالب مرتبط
بنر