یک موسسه اعتباری سود روزشمار ۲۴ درصد پرداخت می‌کند

شنبه ، 11 بهمن 1393 ، 11:00

بانکی دات آی آر: یکی از موسسات اعتباری به حساب های کوتاه مدت پیشین خود کماکان نرخ سود ۲۴ درصدی پرداخت می کند.

به گزارش «اخبار بانک»، پرداخت سود بالا توسط بانک ها و موسسات مالی و اعتبار مجاز و غیر مجاز هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد و در تازه ترین این موارد یکی از موسسات اعتباری همچنان به حساب ها کوتاه مدت پیشین خود سود ۲۴ درصدی پرداخت می کند.

این موسسه اعتباری که اواخر سال گذشته مجوز رسمی خود از بانک مرکزی به عنوان یکی از سه موسسه اعبتاری مجاز را دریافت کرد اقدام به تخلف در پرداخت نرخ سود نموده است.

اواخر سال گذشته و همچین اوایل سال جاری این موسسه اقدام به افتتاح نوعی حساب کوتاه مدت برای مشتریان خود کرد که به این حساب ها نرخ بسیار جذاب ۲۴ درصدی بصورت روزشمار پرداخت می شد.

از سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری و با ابلاغ بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده ها در بانک ها و موسسات اعتباری این موسسه دیگر نسبت به افتتاح حساب فوق اقدام نکرد اما همچنان به حساب های پیشین خود سود ۲۴ درصد پرداخت می نمود.

در ابتدای شهریور ماه بانک مرکزی از تمامي موسسات و بانک ها خواست نرخ سود های کوتاه مدت افتتاحی پیشین خود را نیز کاهش و به ۱۰ درصد برسانند اما موسسه فوق از این دستور سرپیچی کرد.
البته این سرپیچی از دستور بانک مرکزی تنها مختص به این موسسه نبود و بسیاری از موسسات و بانک ها نیز همچنان به حساب های کوتاه مدت افتتاحی پیشین خود سود بالا پرداخت می کردند.

بانک مرکزی ابتدای دی ماه سال جاری در اطلاعیه دیگری بار دیگر از بانک ها و موسسات خواست نسبت به کاهش نرخ سود های خود اقدام کنند در غیر اینصورت با آنها برخورد جدی خواهد کرد.

اما این موسسه همچنان از این دستور سرپیچی و به مشتریان خود عنوان کرده که از زمان تاریخ افتتاح حساب تا ۱۸ ماه آینده همچنان به حساب های خود سود ۲۴ درصدی پرداخت می کند.

► بدترین ماه بازار بورس
یوتیوب با پیش فرض HTML5 ◄

مطالب مرتبط
بنر