اعجاز برنامه هاي اختصاصي موبايل براي كسب و كار

شنبه ، 11 بهمن 1393 ، 15:52

بانکی دات آی آر: امروزه همه ما زمان زيادي را با تلفن هاي همراه كه اغلب هوشمند هستند صرف مي نماييم. آيا تاكنون توجه كرده ايد چگونه يك برنامه اختصاصي موبايل مي تواند بازار شما را متحول كند ؟ آيا مي دانيد تفاوت سايت و اپليكيشن از ديدگاه تبليغات به چه صورت است ؟كاهش هزينه ها، افزايش وفاداري مشتريان، متمايز نمودن برند شما، نفوذ رواني بر مشتريان و دلايل بسيار ديگر كه به آن ها اشاره خواهيم نمود.

همزمان با توسعه اينترنت و فناوري هاي نوين شاهد نفوذ بي نظير تلفن و تبلت هاي هوشمند در بين عموم مردم هستيم ، افرادي كه موبايل به جزيي از اعضاي بدنشان تبديل شده است و زندگي را بدون آن سخت و زجر آور مي بينند. در اين مقاله قصد داريم به اين نكته اشاره كنيم كه شما به عنوان مالك يك كسب و كار كوچك يا بزرگ چگونه مي توانيد از اعجاز فراگير اپليكيشن هاي اختصاصي بهره ببريد:

1)جايگزين كردن برنامه موبايل با وب سايت هاي معمول:

شايد براي شما نيز اتفاق افتاده باشد كه براي يافتن اطلاعاتي خاص در مورد يك محصول ,شركت يا موسسه خاص ,كامپيوتر خويش را روشن نموده و ساعت ها به دنبال يافتن اطلاعات مورد نظر در اينترنت سپري كنيد نتيجه اين جست و جو به احتمال بسيار زياد مطلوب خواهد بود ولي متاسفانه بهاي يافتن چنين اطلاعاتي,از دست دادن ساعات گران بهايي است كه ممكن است هر ثانيه آن براي شما حايز اهميت باشد.به علاوه ممكن است به هر دليلي از جمله قطعي اينترنت يا مشكلات دروني سايت,شخص جست و جو كننده نتواند با وب سايت شما آشنا شود، از حضور بي شمار رقبا نيز در موتورهاي جست و جو نمي توان غافل شد كه اين برگ برنده ايست براي رقباي كاري شما. برنامه هاي موبايل با طراحي اختصاصي بدون رقيب ، مشتري راضي شما را وفادار مي كند و برند سازي خيلي خاص تري را به ارمغان خواهد آورد... از اين پس مشتريان به جاي جست و جوي سايت و اطلاعات شما مستقيما برنامه شما را در تمام ساعات شبانه روز همراه خواهد داشت.

2)ايجاد رابطه صميمي و مشاركت فكري با مشتريان:

يكي ديگر از فوايد استفاده از برنامه موبايل اين است كه شما ميتوانيد از طريق برنامه شخصيتان ,محصولات جديد,فعاليت هاي نوين و هر انچه كه در مجموعه شما در حال وقوع است را با مشتريان به اشتراك گذاشته,ازپيشنهادات و انتقادات ابهره مند شده و در عين حال اعتمادشان را جلب نماييد.بدين منظور در برنامه شخصيتان ,گروه ميزگردي تشكيل داده و از اعضاي ان بخواهيدكه نظراتشان را در اختيارتان قرار دهند.تحقيقات گسترده اي نشان داده است كه اين امر بظاهر ساده در پيشرفت كار بسيار موثر است.

3)استفاده از بروشور,كاتالوگ,بيل بورد و ساير روش هاي سنتي تبليغات را كنار بگذاريد:

ساليان زيادي است كه فروشگاه ها, موسسات فرهنگي، اموزشي و......... جهت معرفي خود به بازار هدف از روش هاي تبليغاتي پر هزينه و عمومي استفاده مي كنند.اين روش ها فوايدي را درپي دارد اما بسيار موقتي و پر هزينه و گاها نتيجه اي عكس ( برداشت مردم از مزاحمت يا نقض حريم خصوصيشان) در پي دارد. همين كه برگه هاي تبليغات پاره شده يا نام مجموعه شما از روي بيل بورد برداشته شد,جنبه تبليغاتي از بين ميرود و براي معرفي مجدد بايد هزينه بپردازيد.اين در حالي است كه با استفاده از برنامه موبايل ميتوانيد همواره نام خود را در افكار عموم زنده نگه داريد. حتي اگر فعاليتي هم نداشته باشيد,برنامه شما بر روي موبايل افراد, همواره نام شما را در ذهنشان ياد اوري ميكند. ارسال نوتيفيكيشن هاي رايگان را از ياد نبريد، جايگزيني بدون محدوديت و هزينه براي ارتباط مستمر شما با مردم خواهد بود.

4)رقيبان كاري خود را پشت سر بگذاريد:

اصلا اهميت ندارد كه حيطه فعاليتي شما چيست و محدوده كاريتان تا چه اندازه گسترده است ، اشخاص زمان كوتاهي را به جست و جو دنبال آنچه ميخواهند اختصاص ميدهند. بنابراين حتي اگر سوپرماركتي كوچك در يكي از كوچه هاي محله زندگيتان هستيد,در ميان رقباي كاري اولين كسي باشيدكه از اين پديده نوين استفاده ميكند. مطمين باشيد كه اين امر خريداران و مشتريان را شگفت زده كرده و براي برقراري ارتباط با حيطه كاري شما مشتاق ميشوند.

5)ارايه تسهيلات آنلاين به خريداران:

يكي ديگر از مزيت هاي استفاده از برنامه موبايل اين است كه اگر صاحب يك فروشگاه هستيد,ميتوانيد در كنار فروش حضوري,فروش غير حضوري و آن لاين را نيز تجربه كنيد. حتي لاگر همشهريان شما وقت كافي براي مراجعه حضوري دارند، مشتريان راه دور را فراموش نكنيد،براي بازار هدف خود مرزي قائل نشويد، اگر يك موسسه فرهنگي_اموزشي,يا هر موسسه ديگري را دارا هستيد,ميتوانيد محصولاتتان را آني در اختيار بازديدكنندگان قرار دهيد. ميتوانيد با استفاده از بن هاي تخفيف معرفي شده در برنامه به جلب رضايت خريدار و اشتياق بازديدكنندگان اقدام نماييد.

6 ) تبليغات هزينه بر است اما هزينه اضافي براي شما سود آوري نخواهند داشت :

هزينه ساخت اپليكيشن اختصاصي شما از هزينه يك بيلبورد شهري در مدت بسيار كوتاه و يا چندين نوبت انتشار در ژورنال هاي تبليعاتي تجاوز نخواهد كرد اما موثر است، تمام آنچه را ميخواهيد به مشتريانتان نشان مي دهيد و از ديد آن ها يك برند قوي سازنده اين برنامه مي باشد.هزينه ساخت برنامه ها يك بار براي هميشه مي باشد و پس از آن از مزاياي بيشمار لذت ببريد.
با در نظر گرفتن موارد فوق,شما ميتوانيد با صرف هزينه نه چندان گزاف,اقدام به سرمايه گذاري بلند مدت نموده و فعاليت كاري خود را به يك مجموعه حرفه اي ارتقا بخشيد.استفاده از اين پديده تنها به برندهاي معروف,كارخانه هاي بزرگ و يا هر مجموعه گسترده اي پيشنهاد نمي شود بلكه تمامي سازمان ها و ارگان هايي را كه علاقه مند به پيشرفت در بازار كار هستند شامل ميشود. براي قرار گرفتن در شمار فعالان حرفه اي همين امروز اقدام نماييد فردا دير است...
پس يك بار ديگر سوالات را تكرار مي كنيم...
آيا شما به يك كسب و كار حرفه اي كه نرم افزار موبايل دارد اعتماد بيشتري نداريد ؟ آيا آن را خلاق تر و مطمئن تر نمي دانيد ؟ چه رسانه اي بيش تر از موبايل وقت روزانه يك نفر را به خود اختصاص مي دهد؟ آيا نسبت به هزينه مناسب، ارزش بالاتري نسبت به ساير تبليغات ندارد؟
نرم افزار اختصاصي موبايل شما را در چشم مشتريان قدرتمند و حرفه اي تر جلوه ميدهد و كاربران به شما اعتماد بيشتري ميكنند ! اولين باشيد اولين ها پيشتاز و موفق ترند.

منبع: linkedin
علی روزی طلب

 

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز،۱۲بهمن
وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در پایان وقت اداری شنبه ۱۱ بهمن ۹۳ ◄

مطالب مرتبط
بنر