بهترین ماه بورس اروپا طی سه سال گذشته

يكشنبه ، 12 بهمن 1393 ، 11:23

بانکی دات آی آر:‌ روز جمعه آخرین روز کاری هفته در بورس اروپا با افت همراه بود اما در نهایت نخستین ماه سال 2015 بهترین ماه عملکرد بورس اروپا طی 3 سال گذشته بود و امید به احیای رشد اقتصادی این منطقه از طریق برنامه تسهیل کمی بانک مرکزی اروپا دوباره زنده شد.
به گزارش رويترز، شاخص FTEU۳ در ماه ژانویه رکورد افزایش ۷.۱ درصد را بر جای گذاشت که بیشترین افزایش از ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ است. عملکرد بورس اروپا به مراتب بهتر از وال استریت بود که در آن شاخص اس اند پی ۵۰۰ از ابتدای سال تا کنون ۲.۲ درصد کاهش را تجربه کرده است.

متخصصان مورگان استنلی برای نخستین بار طی سه سال، در پیش بینی درآمد اروپا تجدید نظر مثبت کردند و انتظار بهبود سیر اقتصادی این منطقه در سال جاری میلادی را دارند.

مدیران دارایی جهانی تماس خود با بازار سهام اروپایی را افزایش داده‌اند و انتظار دارند اقدام اخیر بانک مرکزی اروپا بتواند جبران ضعف ارزی و هزینه پاین انرژی را داشته باشد.

طی هفته گذشته بالغ بر ۵.۱ میلیارد دلار جریان سرمایه ورودی در بازار سهام اروپا گزارش شد که بیشترین افزایش هفتگی از ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ است. در کل از ابتدای سال تا کنون مبلغ ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه جذب بازار سهام اروپا شده است.

شاخص FTSE یورو فرست ۳۰۰ روز جمعه در انعکاس وال استریت با ۰.۶ درصد کاهش تا ۱۴۶۵.۰۴ واحد رسید و در روند رو به بهبود وقفه ایجاد کرد.

در کل در اروپا در آخرین روز کاری شاخص FTSE ۱۰۰ بریتانیا ۰.۹درصد، شاخص DAX آلمان ۰.۴ درصد و شاخص CAC ۴۰ فرانسه ۰.۶ درصد از دست داد.

► وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در نیمروز یکشنبه ۱۲بهمن ۹۳
رعایت 3 نکته مهم در شروع ارتباط از دانش زبان بدن ◄

مطالب مرتبط
بنر