سود آمازون بیشتراز پیشبینی تحلیلگران

دوشنبه ، 13 بهمن 1393 ، 12:19

بانکی دات آی آر: میزان درآمدهای آمازون در سه ماهه قبل اعلام شده و بر خلاف پیشبینی ها بزرگترین کمپانی خرده فروشی آنلاین موفق به کسب سودی فراتر از پیشبینی‌های بازار شده است.

به گزارش دیجی کالا، آمازون همیشه به درآمدهای بالا مشهور بوده است؛ اما آنچه که به عنوان «ضعف» این کمپانی یاد می‌شود، سود پایین است.

آمازون به تازگی میزان درآمدهای سه ماهه چهارم سال 2014 خود را اعلام کرده و بزرگ‌ترین کمپانی خرده‌فروشی آنلاین دنیا از مجموع 29.33 میلیارد دلار درآمد، به سودی 241 میلیون دلاری (45 سنت به ازای هر سهم) دست پیدا کرده است.

با وجود چنین سود پایینی، سرمایه گذاران از عملکرد مالی آمازون راضی بوده‌اند. تحلیلگران پیشبینی سودی 18 سنتی به ازای هر سهم را برای آمازون کرده بودند. این نخستین باری است که در یک سال و نیم گذشته آمازون توانسته پیشبینی تحلیلگران را پشت سر بگذارد. پس از اعلام گزارش مالی آمازون، ارزش سهام آمازون 8 درصد صعود کرد.

جف بزوس در کنفرانس اعلام درآمدهای مالی آمازون به سرویس Prime و اهمیت آن به عنوان «مهمترین بخش اکوسیستم آمازون» نیز اشاراتی داشت. به گفته بزوس میزان کاربران پرایم یا پولی آمازون نسبت به سال پیش و به شکل متوسط 53 درصد رشد داشته که 50 درصد در آمریکا و با رشد سریع‌تری در دیگر نقاط دنیا رخ داده است.

آمازون در آغاز سال 2014 صاحب 10 میلیون کاربر پرایم بوده و بنابراین از آن زمان تاکنون حداقل 5.3 میلیون کاربر به آن اضافه شده است.

بزوس تأکید دارد که به سرمایه گذاری‌های سنگین خود در پرایم ادامه می‌دهد. آمازون در سال 2014 میلیاردها دلار را صرف ارسال کالای سرویس پرایم کرده و 1.3 میلیارد دلار نیز در سرویس Prime Instant Video هزینه کرده است.

آمازون همچنین در نامه ای به سرمایه گذاران از جایزه اخیر دریافت شده از گولدن گلوب به واسطه تولید سریال ترنسپیرنت، فایر تی‌وی استیک و اسپیکرهای اکو به عنوان موفقیت‌های خود یاد کرده است؛ هر چند نامی از محصول شکست خورده آمازون یعنی فایرفون دیده نمی‌شود.

► فاز جدید برخورد با صرافی‌های متخلف آغاز شد
سونی به کودکان ژاپنی کمک می‌کند ◄

مطالب مرتبط
بنر