رزبری پای 2 معرفی شد

سه شنبه ، 14 بهمن 1393 ، 10:29

بانکی دات آی آر: بنیاد رزبری پای امروز از نسل دوم کامپیوترهای ارزان‌قیمت خود رونمایی کرد. در ورژن جدید علیرغم افزایش قدرت پردازنده و ظرفیت حافظه رم، قیمت آن ثابت مانده است.
به گزارش دیجی کالا، کامپیوترهای رزبری پای از زمان ارائه در سال 2012 تاکنون مورد استقبال بسیاری در بازار قرار گرفته و امروز بنیاد توسعه این کامپیوترها قدم بزرگ دیگری در ارائه کامپیوترهای ارزان‌قیمت برداشت.

بنیاد رزبری پای امروز از نسل دوم کامپیوترهای ارزان‌قیمت خود با نام رسمی Raspberry Pi 2 رونمایی کرده که با قیمت ارزان و قدرت بسیار خوب می‌تواند پروژه‌های الکترونیکی و آموزش کدنویسی به کودکان را یک قدم به جلو سوق دهد.

دو تغییر بزرگ در مدل جدید مشاهده می‌شود: پردازنده رزبری پای 2 حالا بسیار قدرتمندتر از گذشته است و در عین حال دو برابر بیش از مدل قبل حافظه رم دارد. با وجود ارتقاهای ذکرشده، قیمت بورد جدید کماکان 35 دلار است.

مایک پاول یکی از مدیران توسعه تکنولوژی در پای می‌گوید که با افزایش قدرت سخت افزاری، اجرای بسیاری از پروژه‌های جدیدتر و برنامه های متفاوت‌تر امکان پذیر شده است.

پای 2 از یک پردازنده چهار هسته ای ARMv7 با کلاک 900 مگاهرتز بهره می‌برد که به گفته سازنده می‌تواند کلاک بیشتری را نیز تحمل کند. بورد جدید همچنین دارای یک گیگابایت رم است. جدا از این موارد، بورد جدید شباهت بسیاری به بورد Model B+ پیشین پای دارد. پای 2 از چهار یو اس بی پشتیبانی می‌کند و حافظه اصلی آن میکرو اس‌دی است.

بنیاد پای همچنین خبر داده که پای 2 از یک ورژن ساده شده ویندوز 10 نیز بهره خواهد برد که جزئیات چندان زیادی از آن در دسترس نیست. مایکروسافت اعلام کرده بود که ورژن خاصی از ویندوز 10 را با نام رمز Athens ارائه می‌کند که برای دستگاه‌های ساده‌تر در نظر گرفته شده است.

تمرکز اصلی توسعه‌دهندگان رزبری پای بر روی مدارس و مکان‌های آموزشی است و اگر بتواند چون ورژن نخست مورد استقبال بازار قرار گیرد، با توجه به قدرتمند شدن این کامپیوتر، شاهد حضور چشمگیر آن در مراکز آموزشی خواهیم بود.

► جزئیات لو رفته از HTC A55
این رباط با تماشای ویدیوهای یوتیوب آشپزی می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر