دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی‌ کانن

يكشنبه ، 19 بهمن 1393 ، 13:34

بانکی دات آی آر: پس از سالها محافظه‌کاری از سوی کانن و ارایه‌ی تعداد زیادی دوربین با حداکـثر رزولوشن بیست و چند مگاپیکسل‌، این شرکت در اقدامی حیرت‌آور دو دوربین فول فریم 50مگاپیکسلی با نام های 5DS و 5DS R را معرفی کرد.

به گزارش دیجی کالا،‌ پس از سالها محافظه کاری از سوی کانن و ارایه‌ی تعداد زیادی دوربین با حداکـثر رزولوشن بیست و چند مگاپیکسل‌، این شرکت در اقدامی حیرت‌آور دو دوربین فول فریم 50مگاپیکسلی با نام های 5DS و 5DS R را معرفی کرد.


این دو دوربین از یک سنسور فول فریم مشابه با دقت 50.6 مگاپیکسل استفاده می‌کنند؛ با این تفاوت که 5DS مانند تمامی دوربین‌های معمولی از یک فیلتر Low Pass استفاده می‌کند و در 5DS R اثر این فیلتر حذف شده است تا دوربین بتواند جزییات بیش‌تری را ثبت کند. هر چند  با توجه به رزولوشن بالای سنسور تصویر 5DS R این کار منطقی بهنظر می‌رسد، اما برای سازنده‌ی محافظه‌کاری مثل کانن نوعی سنت شکنی  به‌حساب می‌آید. بدنه‌ی در نظر گرفته شده برای این دوربین‌ها هم بسیار شبیه به بدنه‌ی دوربین 5D III است.  البته تفاوت‌هایی هم وجود دارند که این دوربین‌ها را متمایز می‌کنند. شاید 5DS و 5DS R بتوانند به صورت 1080/30p فیلم‌برداری کنند، اما از وجود جک خروجی هدفون و خروجی ویدیویی HDMI فشرده نشده در این دو دوربین خبری نیست.



استفاده از رزولوشن بالای 50 مگاپیکسلی در این دو دوربین، خود نیاز به توان پردازشی بسیار بالا را ایجاد کرده و سبب شده تا این سازنده از یک جفت پردازنده‌ی پیشرفته‌ی DIGIC 6 بر روی هر کدام از این دوربین‌ها استفاده کند. سامانه‌ی فوکوس خودکار به‌کار گرفته شده در این دوربین‌ها دارای 61 نقطه و 41 نقطه قطری (Cross-Type Point) بوده؛ سنسور مترینگ این دو دوربین هم دارای دقت 150,000 پیکسل و از نوع RGB+IR با 252 ناحیه‌ای (Zone) ‌است. نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده برای 5DS و 5DS R هم بسیار جالب است؛ کانن از دو درگاه CF و SD برای این منظور استفاده کرده است.

دوربین‌های 5DS و 5DS R که قرار است اواخر فصل بهار سال 94 روانه‌ی بازار شوند به ترتیب با قیمت 3700 و 3900 دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

► نظر مدیرعامل موتورولا درباره سامسونگ
امکان مشاوره قبل از خرید گوگل نکسوس ◄

مطالب مرتبط
بنر