هتلی با کارمندان ربات زن

سه شنبه ، 21 بهمن 1393 ، 09:45

بانکی دات آی آر: ربات‌ها کم‌کم دارند از وسط داستان‌های علمی تخیلی و آزمایشگاه‌های مدرن دانشگاهی بیرون می‌پرند و وارد زندگی انسان‌ها می‌شوند. رشد و تکامل این موجودات شتاب عجیبی گرفته انگار گویی حریصانه دوست دارند انسان را پشت سر گذاشته و خودشان حاکم مطلق زمین شوند و همه کارها را به تنهایی انجام دهند.

به گزارش ۱پزشک، هفته گذشته، خبری درباره ربات آشپز منتشر کردیم که واکنش متفاوت خواننده‌ها را هم در پی داشت. در ادامه پیشروی ربات‌های انسان‌نما به ساحت انسان، دیروز خبری منتشر شد که هتل‌های جدیدی با انواع و اقسام فناوری‌های آینده‌ در ژاپن افتتاح خواهد شد و کارمندان این هتل‌ها ربات‌های Actroid هستند. همان ربات‌هایی که چهره انسانی دارند و توسط دانشگاه اوساکا ژاپن و شرکت کوکورو طراحی و توسعه داده می‌شوند.

تابستان امسال هتلی در پارک تفریحی Huis Ten Bosch ناکازاکی ژاپن به نام Henn-na افتتاح می‌شود که ۷۲ اتاق دارد و هزینه هر اتاق از شبی ۶۰ دلار شروع می‌شود. این هتل را ده ربات کارمند انسان‌نمای زن جوان آکتروید مدیریت می‌کنند. این کارمندان می‌توانند با چشم ارتباط برقرار کنند، به زبان بدن واکنش نشان بدهند و زبان‌های چینی، ژاپنی، کره‌ای و انگلیسی را خیلی روان صحبت کنند. میهمان‌ها را پذیرش و مدارک آن‌ها را چک می‌کنند، ساک‌ها و چمدان‌ها را به اتاق میهمان حمل می‌کنند، قهوه آماده می‌کنند، نظافت می‌کنند و لباس‌های شسته شده را تحویل می‌دهند. از این ده ربات، سه تا در بخش میز پذیرش، چهار تا برای حمل اثاثیه میهمان و بقیه در بخش نظافت کار می‌کنند. هر کدام از این ربات‌ها نام مشخصی دارند و میهمان‌ها در صورت عدم رضایت از کارشان می‌توانند نامشان را از روی لباس خوانده و به مدیریت هتل شکایت کنند.

البته، فعلاً این کارمندان ربات در کنار انسان‌ها کار می‌کنند و به نوعی خدماتشان با انسان‌ها تکمیل می‌شود ولی به گفته هیدئو ساوادا، رئیس پارک Huis Ten Bosch در آینده بیش از ۹۰ درصد خدمات هتل‌ توسط ربات‌ها انجام می‌شود. در این هتل، ربات‌های کارمند Actroid تنها فناوری آینده نیستند و میهمان‌ها می‌توانند اتاق‌هایشان را از طریق نرم‌افزارهای تشخیص چهره باز کنند. همچنین، پنل‌های محرک تابشی در اتاق‌های نصب شده است که حرارت بدن را تشخیص داده و می‌توانند روی دمای اتاق نظارت کنند. این‌ها فقط چند فناوری جدید به کار گرفته شده در این هتل است و ده‌ها فناوری دیگر نیز استفاده خواهد شد. افتتاحیه هتل ۱۷ ژوئیه است.

► جریمه سنگین کوالکام در چین
ساختار شکنی HTC ◄

مطالب مرتبط
بنر