تولید صفحه نمایش‌های موبایل OLED توسط سامسونگ

پنجشنبه ، 23 بهمن 1393 ، 09:16

بانکی دات آی آر: سامسونگ اعلام کرده که به منظور افزایش تولید صفحه‌نمایش‌های OLED دستگاه‌های موبایل، سرمایه ای 3.6 میلیارد دلاری را به این بخش تزریق خواهد کرد.
به گزارش دیجی کالا،‌ سامسونگ دیسپلی در نظر دارد که سرمایه ای بالغ بر 3.6 میلیارد دلار را به منظور افزایش تولید صفحه نمایش‌های OLED به خط تولید این کمپانی تزریق کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که کمپانی مادر (سامسونگ الکترونیکس)، راه‌های مختلفی را برای جبران کاهش سود حاصل از فروش اسمارت فون بررسی می‌کند.

یکی از سخنگویان سامسونگ دیسپلی به رویترز گفته که خط تولید جدید بر روی تولید صفحه نمایش‌های کوچک و اندازه متوسط OLED و برای دستگاه‌هایی چون اسمارت فون ها و تبلت ها تمرکز خواهد داشت. این سخنگو اضافه کرده که این سرمایه گذاری بین سال‌های 2015 تا 2017 خواهد بود.

تحلیلگران عقیده دارند که این خط تولید در ابتدا به تولید صفحه نمایش‌های انحنادار مانند آنچه در گلکسی نوت اج به کار می‌رود، مشغول خواهد بود و سامسونگ امیدوار است که در نهایت مشتری‌های خارجی بیشتری را که این روزها فشار زیادی در رقابت‌های بازار اسمارت فون وارد می‌کنند، به خود جذب کند.

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که رقیب قدیمی سامسونگ یعنی اپل در سه‌ماهه چهارم سال 2014 توانسته سامسونگ را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت فون دنیا کنار بزند.

اوه سنگ وو یکی از تحلیلگران مؤسسه Leading Investment & Securities در مورد تصمیم سامسونگ به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «در طولانی مدت فکر می‌کنم که این صفحه نمایش‌ها مشتریان خارجی سامسونگ را نیز جذب کنند. این مشتری‌ها می‌تواند رقبایی باشد که قصد دارند از طریق به‌خدمت‌گیری صفحه نمایش‌های انحنادار سامسونگ در بازار رقابت باقی بمانند.»

سامسونگ الکترونیکس سرمایه گذاری سنگینی را در بخش تولید قطعات خود (Components Businesses) نیز انجام می‌دهد. از مجموع 23.4 تریلیون وون هزینه‌های سال قبل، 14.3 تریلیون وون در بخش کسب و کار قطعات نیمه‌هادی و 4 تریلیون وون نیز در بخش صفحه نمایش‌ها مصرف شده است.

انتظار می‌رود که این غول کره ای در نیمه اول امسال، احداث کارخانه 15.6 تریلیون دلاری تولید چیپست های خود را نیز در کره جنوبی آغاز کند. سامسونگ در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که تکمیل این کارخانه در نیمه دوم سال 2017 اتفاق می‌افتد.

از سوی دیگر خبرگزاری کره ای Yonhap در گزارش جداگانه ای خبر داده که ال‌جی دیسپلی 1 تا 1.2 تریلیون وون را به عنوان افزایش ظرفیت تولید صفحه نمایش‌های بزرگ OLED خود سرمایه گذاری خواهد کرد.

► تکذیب تغییر مدیرعامل بانک رفاه کارگران
رزولوشن 8K به لپ‌تاپ ها می‌آید‌ ◄

مطالب مرتبط
بنر