مشتری‌های خود را چگونه تسخیر کنیم؟

پنجشنبه ، 23 بهمن 1393 ، 10:37
بانکی دات آی آر: هنگامی که با مشتریان و یا مشتریان بالقوه در تعامل هستید، شما باید بسیار حسابشده از کلماتتان استفاده کنید. کلمات یا عبارات خاصی که استفاده میکنید ممکن است غیرحرفهای، بیش از حد طولانی و یا گیج کننده باشد. برای تحتتاثیر قرار دادن مشتریان، لازم نیست فرهنگ لغت پیچیدهای داشته باشید، فقط باید بتوانید به طور متعادل و حرفهای از کلمات مناسب استفاده کنید.


در ادامه کلماتی وجود دارد که ممکن است در تعاملات بعدی شما بسیار تاثیرگذار باشند.

همکاری


تعاملات با مشتری نباید یک طرفه باشد، شما باید در مورد روابط خود با مشتریان فکر کنید و تنها ارائه کننده ی محصول به آنها نباشید. این بدین معنی است که شما باید ایدهها و نظرات آنها را در سراسر فرآیند ارتباط بپرسید. اگر شما ارتباط برقرار کنید و این حس همکاری را در سراسر فرآیند ایجاد کنید، مشتریان احساس راحتی با شما خواهند داشت.
ارائه ارزش
اگر شما میخواهید مشتریان همواره با شما تجارت کنند، باید به آنها نشان دهید که چگونه به آنها ارزش ارائه خواهید کرد. از این واژه استفاده کنید و به تجاربی که تا به حال داشته اند اشاره کنید.


اهداف
به طورکلی، تعاملات شما با مشتریان باید بر اهداف اصلی شما و چیزی که میخواهید برای آنها انجام دهید تمرکز داشته باشد. داشتن لیستی از اهداف به شما کمک خواهد کرد تا به موضوع تسلط داشته باشید و بهتر مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید.


طرح
برای به انجام رساندن اهداف خود، شما نیاز به یک طرح دارید و همچنین شما باید قادر باشید تا به مشتریان نشان دهید که چگونه این اهداف را محقق خواهید کرد. دانستن مسیر راه و استفاده از این کلمه هنگام گفتگو با مشتریان به آنها نشان خواهد داد که شما دقیقا میدانید چگونه حرکت خواهید کرد؟


مزایا
در طول تعاملات خود با مشتریان سعی کنید بر مزایایی که مشتریان با انجام کسبوکار با شما در یافت خواهند کرد، تاکید کنید. به جای اینکه بیش از حد درباره مزایای محصولتان شرح دهید، بر روی نیازهای مشتری و آنچه که میتوانید برای آنها انجام دهید تمرکز کنید.
شاخص عملکرد(KPI)
KPI شاخصی است که موفقیت یک اقدام را اندازهگیری میکند. بسیار مهم است که در تعامل با مشتریان به طور مرتب به آنها ثابت کنید که محصولات و خدمات شما برای آنها مفید واقع میشود. داشتن یک شاخص به مشتریان نشان میدهد که مراقب هستید و به محصولی که ارائه میکنید اعتماد دارید.
نرخ بازگشت سرمایه گذاری
با استفاده از این واژه شما میتوانید به آنها یک پاسخ خاص بدهید و نشان دهید که شما نگران ارزشی که آنها از شما دریافت میکنند هستید.


مقیاس پذیری
هنگامی که روابط بلندمدت خود را با مشتریان توسعه میدهید، نیازهای شما به احتمال زیاد در طول زمان تغییر میکند. این بدین معناست که ارائهی شما نیاز به تغییر و تکامل دارد، اگر میخواهید آنها را همواره به عنوان مشتری نگه دارید. به مشتریانتان نشان دهید که شما قادر به برطرف کردن نیازهای آنها در بلندمدت هستید.


توصیه ها
هنگامی که با مشتریان تعامل میکنید، برای حفظ مکالمات بر نیازهای آنها متمرکز شوید، اما شما باید آگاهیهایی در مورد صنعت خود به مشتریان بدهید و نباید از ارائه تخصص و توصیههایتان به مشتری یا مشتریان بالقوه بترسید. این نشان میدهد که شما در این زمینه یک متخصص هستید و کمک میکنید تا مشتریان تجارب بهتری را با شما تجربه کنند.


پیگیری نتایج
پس از اینکه با یک مشتری در یک پروژه کار کردید، شما باید برخی نتایج را بهدست آورید. اینکه برای پیگیری نتایج از چه روشی استفاده میکنید مهم نیست. شما باید یک راه مشخص پیدا کنید تا به مشتریان نشان دهید که ارائه شما تا چه اندازه برای آنها موثر بوده است

► شکایت از بانک ها را به مشتریان ابلاغ کنید!
انتشار نسخه جدید سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش سال 2015 ◄

مطالب مرتبط
بنر