7 روش بهبود رتبه سایت با استفاده از تولید محتوا

شنبه ، 25 بهمن 1393 ، 11:33

بانکی دات آی آر: «سئو» یا «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» چیست؟ آیا سئو برای کسب و کارها مهم است؟ ارتباط سئو با محتوا چیست ؟ اگر شما محتوای با کیفیت تولید کنید ولی مخاطبانتان نتوانند آن را پیدا کنند تلاش بیهوده ای کرده اید. پس بالا بردن سئو در روابط عمومی و بازاریابی نقش موثر دارد.

به فرآیند ایجاد دسترسی موتورهای جستجو به سایت شما، بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO)‌ می گویند. جالب است بدانید در گذشته برای بالا بردن سئو از تکنیک های برنامه نویسی, لینک دادن و نوشتن کلید واژه های متعدد درکد برنامه سایت استفاده می شد. ولی در این ۳ تا ۵ سال گذشته کلیه این روش ها مردود شده و سئو، بیشتر به تولید محتوای با کیفیت و اشتراک گذاری آن روی شبکه های اجتماعی بستگی دارد.

هفت راه کار برای بهبود سئو با استفاده از محتوا:

۱ – محتوای با کیفیت و دسته اول ایجاد کنید

مطالبتان باید جدید و جذاب باشند. موتورهای جستجو همچون گوگل، مطالب دسته اول را از مطالب دسته دوم و سوم تشخیص می دهد. باید مطالبتان به گونه ای باشد که مخاطب (خواننده) با آن ارتباط برقرار کنند، ضمن اینکه جدید و دسته اول باشد. به اشتراک گذاری مطالب شما از سایت تان توسط مخاطبان روی شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه ارگانیک تاثیر شگفتی دارد.

۲ – برای چه کلمات و عباراتی می خواهید در موتورهای جستجو دیده شوید؟

برای جواب این سوال، حتما از تحلیل کلمات کلیدی یا Keyword Analysis قبل از شروع به تولید مطالب استفاده کنید. شما باید بدانید مخاطبان هدف شما از چه کلمات جستجویی استفاده می کنند. ابزارهایی نظیر:

۱-Google AdWords keyword Planner

۲-Bing keyword tool

۳-Google trends


به شما کمک می کنند بفهمید بازار هدف شما چه کلماتی را جستجو می کنند. تولید محتوا و مطالب شما برای سئو باید بر این مبنا باشد.

۳ – از تیترهای جذاب و خاص برای مطالبتان استفاده کنید.

استفاده از تیترهای تکراری و خسته کننده، نرخ خروج بازدید کننده از سایت یا Bounce Rate را بالا می برد و برای سئو مضر است. ضمن اینکه استفاده از تیترهای جنجالی و کاذب نیز ممکن است در کوتاه مدت، ترافیک برای سایت تان ایجاد کند, ولی در بلندمدت باعث آسیب به برند شما می شود.

اگر می خواهید با مخاطبانتان ارتباط مداوم و مستمر داشته باشید باید از سر فصل ها و عناوین درست استفاده کنید و بصورت دوره ای آنها را بازنگری کنید. تولید محتوا برای سئو باید در بلند مدت به شکل دهی تصویر برند شما منجر شود.تولید محتوا برای سئو باید در بلند مدت به شکل دهی تصویر برند شما منجر شود.

۴ – محتوای با کیفیت بهتر از محتوای زیاد و بی کیفیت است

در برنامه تولید محتوا برای سئو نباید کمیت را فدای کیفیت کرد. مطالب باکیفیت بالا و تولیدی به مراتب بهتر از مطالب بی کیفیت با تعدد بالا و بعضا تکراری است. حتی توصیه می شود اگر سایت تان صفحات متعددی دارد، دقت کنید مطالب مشترک در صفحات متعدد کپی نشود. انسجام و پیوستگی مطالب باید رعایت شود.

۵ – چارچوبهای فنی و برنامه نویسی مربوط به سئو را در سایت تان رعایت کنید.

لازم است مسائل فنی مربوط به سئو مانند Meta Tags و Meta Descriptions در صفحات سایت به دقت رعایت شود. برای راه اندازی این مسائل حتما به کمک یک متخصص وب نیاز دارید. رعایت این موارد کمک می کنند موتورهای جستجو به سرعت از محتویات صفحات سایت شما مطلع شوند. علاوه بر رعایت این نکات در صفحات داخلی مطالب (و نه فقط صفحه اصلی) نیز باعث بهبود سئو می گردد.

۶ – از سایر سایتها به سایتتان لینک ایجاد کنید

یکی از عوامل موثر دیگر در سئو لینک از سایر سایتهاست البته موتورهای جستجو نظیر گوگل، فرق لینک به سایت شما در موارد واقعی و ساختگی را می فهمند و دیگر با الگوهای جدید گوگل به نام پاندا و پنگوئن، دیگر روش های قدیمی ساخت لینک های متعدد جواب نمی دهددیگر با الگوهای جدید گوگل به نام پاندا و پنگوئن، دیگر روش های قدیمی ساخت لینک های متعدد جواب نمی دهد. برای جذب لینک به سایتتان ،می توانید از این دو روش استفاده کنید: در سایر بلاگ ها بعنوان نویسنده مهمان مطالب بنویسید و لینک مطلب را به سایت خودتان بدهید و یا از پلتفرم های توزیع محتوا نظیر سایت اخبار رسمی استفاده کنید.

۷ – محتوای سایتتان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

در امور اثر مستقیم و غیر مستقیم رسانه های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر در رنکینگ سایت، مباحث فنی زیادی وجود دارد. بعضی اثر آن را بسیار بزرگ و برخی اثر آن را کم ارزیابی می کنند (مخصوصا از زمانی که فیسبوک، با الگوریتم های جدید تلاش کرده، دسترسی موتورهای جستجو به محتوای خود را کمتر کند تا به جستجوی درون سایتی خود رونق دهد). اما یک اصل کلی را بدانید: حتما مطالب سایت تان را روی رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. رسانه های اجتماعی جایی است که تاثیر گذاران و مخاطبان زیادی در آنها وجود دارند. علاوه بر راهنمایی ترافیک به سایت خودتان و ایجاد لینک، رسانه های اجتماعی این قابلیت را به شما می دهند که از سئو خود آنها در راستای سئو سایت خود استفاده کنید. مثلا اگر سایت لینکدین بدلیل حجم بازدید رورانه و محتوای تولیدی در آن سئوی بالایی دارد، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب شما وقتی نام شرکت شما را جستجو می کند، در چند نتیجه اول صفحه جستجو، شرکت شما را در لینکدین پیدا کند.

نتیجه اینکه برای بهبود سئو سایت تان ،اول از همه روی تولید و توزیع محتوای جدید وجذاب کار کنید. هرگز از ترفندهای قدیمی و رایج و یا مراجعه به شرکت هایی که به شما وعده افزایش رتبه تضمینی می دهند استفاده نکنید چون روش های آنها تاثیر معکوس خواهد داشت. نهایتا اینکه باید صبور باشید این یک راه یک شبه نیست.

منبع: linkedin
مصطفی مرشدی

► وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در نیمروز شنبه ۲۵بهمن ۹۳
درخواست دادستان کل کشور درباره پرونده‌های بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر