زیان سهامداران بورس در هفته گذشته

شنبه ، 25 بهمن 1393 ، 12:17

بانکی دات آي آر: بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته برخلاف انتظارات روند نزولی در پیش گرفت و با افت 931 واحدی شاخص و قیمت ها مواجه شد.

به گزارش ایسنا، فعالان تالار شیشه ای در هفته گذشته شاهد ادامه روند نزولی بورس و شدت آن بودند به طوری که قیمت سهام شرکتها افت بیشتری را تجربه کرد و میانگین زیان سهامداران را بر اساس ارقام شاخص به 18 درصد رساند.بر این اساس طی 4 روز معاملاتی هفته گذشته شاخص بورس 1.42 درصد افت کرد و از کانال 65 هزار و 771 واحد مجددا به کانال 64 هزار واحد برگشت.

کمبود نقدینگی شدید در بورس تهران در کنار بی اعتمادی سهامداران و وضعیت مذاکرات هسته ای موجب رکود مدت دار بورس و زیان شدید سهامداران در یکسال اخیر شده است علاوه بر اینکه کاهش نیافتن نرخ سود سپرده بانکی به دغدغه جدی فعالان تالار شیشه ای تبدیل شده و موجب انتقال بخشی از نقدینگی به سمت بانکها شده است.

با این حال در هفته گذشته مذاکرات هسته‌ای در حالی مورد توجه بازار سرمایه بود که سخنان مقام معظم رهبری در جمع پرسنل نیروی هوایی در خصوص مذاکرات به مهم‌ترین خبر در این بخش تبدیل شد؛ علاوه بر این افزایش قیمت نفت و قیمت جهانی فلزات امیدواری هایی را برای بهبود قیمت این محصولات مهم ایجاد کرد.

به این ترتیب در معاملات هفته گذشته ارزش و حجم معاملات به ترتیب 17 و 19 درصد افت کرد و در مجموع 2 هزار و 672 میلیون سهم به ارزش 5 هزار و 439 میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین در هفته گذشته دفعات معاملات 14 درصد افت کرد و تعداد خریداران با ریزش 16.6 درصدی رو به رو شد و به 54 هزار و 378 نفر رسید.

همچنین در هفته گذشته همانند روزهای قبل شرکتهای بزرگ مورد توجه قرار نگرفته و بیشتر توجه فعالان بازار به سمت تک سهم ها جلب شد به طوری که دو شرکت کمباین سازی و آذرآب با تکیه بر شایعات و اخبار مثبت در صدر بیشترین متقاضیان خرید قرار گرفت و شرکتهای خودرویی نیز در کنار این تک سهم ها با اقبال فعالان مواجه شد.

► شناسایی خلاقیت‌ها در همایش مدیران موفق شعب بانکها
خروج گام به گام بازار مسکن از رکود ◄

مطالب مرتبط
بنر