یک میلیون پرونده اطلاعاتی هک شد

يكشنبه ، 26 بهمن 1393 ، 13:42

بانکی دات آی آر: گزارش Gemalto نشان داد که بیش از یک میلیارد پرونده اطلاعاتی از 1500 مورد جداگانه هک در سال 2014 به سرقت رفته است.
به گزارش «اخبار بانك»، آمار سرقت سایبری اطلاعات کاربران در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال پیش از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش این شرکت امنیت اطلاعات ۵۴ درصد از موارد نفوذ هکرها مربوط به اطلاعات شخصی مثل کد ملی و اطلاعات کارت اعتباری بود که ۲۳ درصد افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۳ منعکس می‌کند.

این نشان می‌دهد تعداد کمی از شرکت‌ها به اطلاعات فردی اهمیت لازم را داده‌اند. بطور مثال آخرین مورد گسترده هک مربوط به شرکت بیمه Anthem نشان دهنده نبود امنیت کافی در میان شرکت‌های مهم است که بر این اساس حدود ۸۰ میلیون کد ملی قابل دسترس قرار گرفت و به خوبی از هویت مصرف کننده حمایت نشد.

جان هارت مدیر عامل خدمات کلاود شرکت امنیتی Gemalto به وال استریت ژورنال گفت: "به وضوح شاهد تغییر تاکتیک‌های جنایات سایبری هستیم. سرقت هویت دراز مدت بیش از سرقت فوری شماره کارت اعتباری مورد هدف قرار گرفته است."

اکثر حملات سایبری یعنی ۷۶ درصد از آن در آمریکا رخ داده است پس از آن بریتانیا، فرانسه و آلمان بیشترین آمار حملات سایبری را به خود اختصاص دادند.

صنعت خرده فروشی هم از این حملات مصون نیست. بیش از ۵۵ درصد از نفوذ هکرها نسبت به ۲۹ درصد سال ۲۰۱۳ در این بخش متمرکز شد. هدف اصلی در این بخش دستگاههای POS است که اطلاعات مصرف کننده را ذخیره می‌کند و برخی از آنها امنیت کافی حفاظت از این اطلاعات را ندارند.

دولت و سازمان‌های دولتی نیز ۱۷درصد موارد مورد حمله قرار گرفتند که بدین ترتیب ۵۰ میلیون پرونده اطلاعاتی به سرقت رفت. در این راستا کاخ سفید از ایجاد دفتری برای تحلیل اطلاعات حملات سایبری خبر داد و شرکت‌های امنیتی نیز در حال مبادله جزئیات امنیتی برای کم کردن اثر حملات هستند.

► هشدار پدیده شاندیز به سهامداران
توضیح وزیر کار درباره نحوه تعیین دستمزد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر