این حمام هوشمند آرزوی شما را برآورده می‌کند

دوشنبه ، 27 بهمن 1393 ، 10:20

بانکی دات آی آر: با حمام هوشمند اوربیتال سیستمز تا هر زمان که می‌خواهید در زیر دوش آب بمانید!
شاید همیشه گمان می‌کردید که حمام‌های آینده باید پر از تنظیمات متفاوت برای انواع کارها و دستگاه‌هایی برای خشک‌کردن و شانه‌کردن موهای شما باشند. هر چند نمی‌خواهیم این تخیل زیبای آینده‌نگرانه را از شما دور کنیم، اما به نظر یکی از بارزترین نمونه‌های آن به تازگی به بازار معرفی شده است. این حمام زرق و برق بسیاری ندارد و تمامی تمرکز تولیدکنندگان آن بر روی یک چیز بوده است: کاهش حداکثری مصرف آب.

این حمام که هم اکنون برای پیش خرید آماده است، توسط کمپانی اوربیتال سیستمز سوئد ساخته شده و ظاهرا به عنوان یک پروژه دانشگاهی با همکاری ناسا طراحی شده است. ایده اصلی برای تولید این حمام حفظ منابع حیاتی در زمین مانند زندگی در فضا است. این حمام این کار را با پاک‌کردن و بازیافت مداوم آب مصرفی انجام می‌دهد و در نتیجه طبق ادعای سازندگان از هدر رفتن 90 درصد آب و 80 درصد از انرژی مصرف‌شده جلوگیری به عمل می‌آید.

این حمام در دو مدل اتاقکی و یا متصل به سقف تولید شده و هنگامی که استحمام خود را آغاز می‌کنید، یک منبع آب پنج لیتری (معادل 1.3 گالن) به سیستم بسته آن وارد می‌شود. این آب بر روی بدن شما ریخته و سپس راهی دو کپسول مجهز به فیلترهای ویژه می‌شود: یک کپسول میکرو و یک کپسول نانو.

کپسول میکرو ذره‌های بزرگ‌تر مانند تکه‌های کوچک پوست جداشده از بدن، شن و همچنین موها را جذب می‌کند و کپسول نانو نیز اجزای کوچک‌تر چون میکروب‌ها، ذرات فلزی ریز و چربی ورودی به آب را جذب می‌کند و در نتیجه دوباره همان آب را به شکلی کاملا تمیز وارد سیستم می‌کند.

بدین ترتیب یکی از آرزوهای بزرگ شما برآورده می‌شود و می‌توانید با خیال راحت تا هر زمان که بخواهید در زیر دوش حمام باقی بمانید!

کپسول میکرو می‌تواند بین 10 هزار تا 30 هزار لیتر را گرفته و فیلتر کند و هر یک از آن‌ها 25 دلار قیمت‌گذاری شده است. کپسول نانو نیز بین 50 هزار تا 100 هزار لیتر را پاک می‌کند که قیمتی 100 دلاری خواهد داشت. با وجود چنین هزینه ای، اوربیتال سیستمز می‌گوید که شما با استفاده از این حمام پول بسیار زیادی را در سال صرفه جویی خواهید کرد.

همراه با این حمام، یک اپلیکیشن نیز تولید شده که می‌توان آب مصرفی را در گوشی‌های هوشمند خود ثبت کرد. همچنین یک هیتر الکتریکی داخلی نیز انتخاب درجه حرارت آب را بر عهده کاربر می‌گذارد. این هیتر به لوله آب گرم خانگی شما نیز متصل می‌شود تا میزان بهره‌وری در استفاده از آن همچنان افزایش یابد.

ورژن متصل به سقف این محصول با قیمت 4000 دلار و ورژن اتاقکی نیز با قیمت 5000 دلار به فروش خواهد رسید.

► اونس طلا صعودی شد
برطرف شدن یکی از ضعف‌های اندروید در مقابل ios ◄

مطالب مرتبط
بنر