پخش‌کننده‌ای برای تمام فصول

يكشنبه ، 3 اسفند 1393 ، 13:21

«بانکی دات آی آر: وسترن دیجیتال» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های‌ هارددیسک دنیا، از جمله فعال‌ترین شرکت‌های مطرح در زمینه تولید پخش‌کننده‌های دیجیتالی به حساب می‌آید.


به گزارش دیجی کالا، نسل اول پخش‌کننده‌های این شرکت در سال 2008 با نام WD TV معرفی شد که امکاناتی مثل پشتیبانی از رزولوشن 1080p، خروجی صدای نوری،DTS و فرمت‌هایی نظیر MKV، FLAC و زیرنویس SRT را در خود ‌گنجانده بود. نسل دوم WD TV در حالی به بازار عرضه شد که تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه‌ اولیه به‌خود ندیده بود. در این نسل، پشتیبانی از DTS دو کاناله به امکانات دستگاه اضافه شد و تنوع فرمت‌های زیرنویس به عدد پنج رسید.

شرکت وسترن دیجیتال در پاییز سال 2009 نسخه‌ای کوچک شده با نام WD TV Mini را به بازار عرضه کرد که نه‌ تنها قابلیت‌های‌اش نسبت به مدل‌های قبلی افزایش نیافته بود، بلکه ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی از رزولوشن 1080p و خروجی HDMI هم از فهرست مشخصات آن خط خورده بود. در همان سال، دستگاه WD TV Live با قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی راحت به محتوای بسیاری از سایت‌های مطرح هم‌چون فیس‌بوک و یوتوب به بازار عرضه شد. این دستگاه 512 مگابایت حافظه DRAM داشت و از تراشه SMP8655 ساخت شرکت Sigma Designs بهره می‌برد.

مدل WD TV Live اولین دستگاه ساخت این شرکت بود که جهت دستیابی به محتوای چندرسانه‌ای به اینترنت متصل می‌شد. نسل دوم این مدل، در سال 2010 با نام WD TV Live Plus معرفی شد و پشتیبانی از سرویس «نتفلیکس» (Netflix) به لیست مشخصات آن اضافه شده بود.

وسترن دیجیتال در همان سال، مدل‌ WD TV Live Hub را برای رقابت با پخش‌کننده‌های شرکت «سی‌گیت» به بازار فرستاد. این دستگاه به یک ترابایت هارددیسک داخلی مجهز شده بود و از همان پردازنده مدل WD TV Live استفاده می‌کرد. محصول بعدی وسترن دیجیتال، WD TV Live Streaming نام داشت و به آداپتور بی‌سیم داخلی مجهز شده بود. همچنین اولین دستگاه‌ وسترن دیجیتال بود که از سرویس «اسپاتیفای» (Spotify) پشتیبانی ‌می‌کرد. در حال حاضر نسل دوم WD TV بدون هیچ گونه پسوند، به عنوان جدیدترین پخش‌کننده وسترن دیجیتال شناخته می‌شود. این دستگاه از نظر سخت‌افزاری مشابه WD TV Live Streaming است و پشتیبانی از سرویس نتفلیکس از لیست امکانات‌اش حذف شده است.

► بدترین اقتصاد جهان متعلق به کجاست؟
شرط پرداخت یارانه به زوج‌های جوان ◄

مطالب مرتبط
بنر