اپل در حال قاپیدن متخصصین سامسونگ!

سه شنبه ، 5 اسفند 1393 ، 11:38

بانکی دات آی آر: اپل برای توسعه تکنولوژی‌های آینده خود و همچنین فعالیت بر روی خودروی الکتریکی‌اش به متخصصین کهنه‌کار و سخت‌کوش نیاز دارد و به همین دلیل به استخدام متخصصین رقیب قدیمی خود، سامسونگ روی آورده است.
به گزارش دیجی کالا، مسئولین سامسونگ به وبسایت کوریا تایمز خبر داده‌اند که اپل در حال جذب متخصصین تکنولوژی‌های آینده سامسونگ است. به گفته این افراد اپل علاقه بسیاری به کارمندان حرفه ای سامسونگ دارد و به همین منظور تکنیسین‌ها و مهندسین بخش مدیریت پردازش بصری و سیگنال سامسونگ را به استخدام خود در می‌آورد.

یکی از این مسئولین به کوریا تایمز می‌گوید: «تعدادی از پرسنل ما توسط اپل استخدام شده‌اند و حالا در مقر اپل در کالیفرنیا مشغول به کار هستند.» این مسئول افزوده که اپل مزایای بیشتری برای این افراد نسبت به سامسونگ در نظر می‌گیرد و حقوق سالانه بالایی را نیز به آن‌ها پرداخت می‌کند.

یکی دیگر از افراد آگاه نیز درباره مزیت حضور در اپل می‌گوید: «اپل به آن‌ها آزادی عمل و استقلال بیشتری می‌دهد. اپل ترجیح می‌دهد که از متخصصین طراحی چیپست سامسونگ استفاده کند چون آن‌ها بسیار سخت کوش‌تر، در پروژه‌ها متمرکزتر و همچنین شوق یادگیری یافته‌های جدید دارند.» این منبع آگاه مشخص نکرده که دقیقا چه میزان از افراد سامسونگ در اپل مشغول به کار شده‌اند.

از سویی خبر رسیده که سامسونگ مسئولین سابقی از سامسونگ را نیز به استخدام درآورده تا در بخش باتری کوپرتینویی ها به کار مشغول شوند. شنیده شده که اپل بر روی یک خودروی الکتریکی مشغول به کار است و سامسونگ از جمله شرکت‌های فعال در حوزه تولید باتری است.

بخش SDI کمپانی سامسونگ الکترونیکس یکی از بزرگ‌ترین تأمین کنندگان باتری در دنیاست و مشتریان آن را حرفه‌های خودروسازی چون BMW آلمان تشکیل می‌دهند.

یکی دیگر از افراد مطلع نیز می‌گوید که اپل به واسطه صنعت تازه خودروهای الکتریکی به پتنت ها و متخصصین باتری نیازمند است. با وجود چنین نقل و انتقالاتی، هر دو کمپانی در تلاش‌اند که شراکت خود در بازار را گسترش دهند.

اپل برای تولید آیفون‌های خود به DRAM ها و صفحه نمایش‌های سامسونگ و همچنین تولید چیپست های سری A نیازمند است و در این راستا هر دو کمپانی در تلاش هستند که این شراکت را حفظ و گسترش دهند.

► نرخ سود بالاتر از نرخ مصوب در بانک ایران زمین
آیا سامسونگ خودرو الکتریکی بدون راننده می‌سازد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر