بهترین فروشنده ها چه کسانی هستند

سه شنبه ، 5 اسفند 1393 ، 14:31

بانکی دات آی آر: اگر با فروش درگیر شده باشید، احتمالا میدانید که فروش به ظاهرِ فروشنده، دانش و شور و شوق او بستگی دارد.فروش یک حرفهی قدیمی است با این تفاوت که در گذشته با صحبت و اصرار انجام .میشد اما اکنون با مشاوره و راهنمایی صورت میگیرد

ضرب المثلی وجود دارد که میگوید فروشندگی در ذات افراد است و نمیتوان آن را آموخت. اما اخیرا مطالعات نشان میدهد که فروشندگی یک علم است و به سادگی میتوان آن را آموخت. البته استعداد طبیعی برخی از افراد در فروشندگی غیرقابل انکار است. یک فروشنده واقعی ویژگیهایی دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره میکنیم، 10 ویژگی فروشندگان موفق:

وظیفه شناسی

در سال 1993 انجمن روانشناسی آمریکا گزارش داد که وظیفهشناسی یکی از صفاتی است که فروشندگان بزرگ آن را دارند. اما اگر شما این صفت را در خود نمیبینید میتوانید آن را یاد بگیرید. وظیفهشناسی به این معنا هست که شما بدون توجه به آنچه که اتفاق میافتد به کار خود ادامه دهید.

احترام گذاشتن

بنیانگذار Searchmetrics مارکوس توبر میگوید: ما همواره زمانی که به مشتریانمان بیشتر احترام بگذاریم فروشمان افزایش پیدا میکند. شما باید با مشتریانتان و مشتریان بالقوه به خوبی رفتار کنید. یک برنامه زمانی برای کارهایتان تدارک ببینید و در نظر داشته باشید که مردم هماکنون مشغلههای زیادی دارند و باید به وقت آنها بیشتر از همه چیز اهمیت قائل باشید.

گوش دادن

آمریکن اکسپرس میگوید که بهترین فروشندگان از مشتریان و کاربران خود میپرسند که چرا آنها میخواهند کاری را انجام دهند. زمانیکه شما به مشتریان خود گوش دهید خواهید فهمید چه چیزی میخواهند و به چه چیزی نیاز دارند؟ اگر شما واقعا بدانید که مشتریانتان چه چیزی میخواهند مطمئنا به آسانی خواهید توانست نیازهای واقعی آنها را برطرف کنید.

سمج بودن

همواره میشنویم که یک فروشنده باید پوست کلفت باشد. چرا؟ از آنجا که افکار عمومی در مقابل فروش جبههگیری میکنند و یک فروشنده در بسیاری از مواقع کلمه نه را میشنود، بنابراین شما به عنوان یک فروشنده اگر میخواهید در فرآیند فروش باقی بمانید باید با اعتماد به نفس و سمج باشید.

مثبت بودن

داشتن نگرش مثبت و شاد بودن باعث میشود که نزدیک شدن به مشتریانتان آسان شود و توجه آنها بعد از فروش هم به شما جلب خواهد شد. سعی کنید از روشهای روانشناسی(لبخند، پرش به بالا و پائین، تنفس عمیق و…) برای دست یافتن به شادی و نگرش مثبت استفاده کنید.

زیرک بودن

فروشندگان واقعی اغلب به راحتی میتوانند وضعیت را پیشبینی کنند و رویکرد خود را تغییر دهند. آنها به جای اینکه پاسخ نه بگیرند فورا رویکرد خود را تغییر داده و از خلاقیت و تخیل بهره میگیرند. یه عنوان یک فروشنده تلاش کنید تا خواندن چهره را یاد بگیرید و اگر متوجه شدید که رویکرد شما مناسب نیست در عرض 2 دقیقه آن را تغییر دهید. این عمل را در خانه تمرین کنید تا به هنگام فروش واقعی کاملا طبیعی به نظر برسید.

علاقه مند بودن

فروشنده در درجهی اول باید از کار خودش لذت ببرد، اگر شما از کار خود متنفر هستید باید فورا این کار را رها کنید. علاوه بر آن شما باید نسبت به محصولات و خدمات در حال فروش هم علاقهمند باشید و نسبت به فروش آنها شور و شوق داشته باشید. اگر یک پیامی از برند مورد نظر شنیدید فورا آن را با شور و شوق منتقل کنید.

مدیریت زمان

یک معادله ساده در اینجا وجود دارد و آن این است که زمان بیشتر برای فروش منجر به افزایش فروش میشود. بهترین فروشندگان زمان خود را به طور موثر مدیریت میکنند. آنها بهترین و موثرترین راهها را پیدا میکنند، به طوریکه فرصتهای بیشتری بدست بیاورند. اگر آنها ببینند که قانع کردن فردی بیش از حد انتظار آنها طول خواهد کشید، از مدیریت زمان استفاده میکنند و به دنبال موقعیتهای بهتری میروند.

با شخصیت بودن

فروشندگان بزرگ هیچ مشکلی از همراه شدن با دیگران ندارند. آنها از ملاقات افراد جدید لذت میبرند. اکثر فروشندگان مردم را دوست دارند و این علاقه را به مردم نشان میدهند. آنها از حضور و وجود مردم انرژی میگیرند.

آگاهی

فروشندگان همیشه آماده هستند. آنها برای هر موقعیتی که آنها را به پائین پرتاب کند آگاه هستند ومسئولیت کارهایشان را به عهده می گیرند. اگر در سهمیه فروش خود شکست خوردنددیگران را مقصر نمی دانند. بلکه آگاهند که تنها عمل خودشان است که نتایج کارشان را تعیین می کند و آنچه را که لازم است انجام می دهند. آگاهی و هوشیاری برای یک فروشنده بزرگ ضروری است.

منبع: linkedin

علی وفا

► وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در پایان وقت اداری سه شنبه ۵ اسفند ۹۳
تلاش دولت برای کاهش فشار بر پروژه‌های عمرانی ◄

مطالب مرتبط
بنر