بانک صادرات از سرمایه‌گذاری غدیر خارج شد

چهارشنبه ، 6 اسفند 1393 ، 13:07

بانکی دات آی آر: بانک رفاه کارگران و بانک صادرات در راستای سیاست خروج بانکها از بنگاه‌داری قصد دارند در روز 18 اسفند ماه سهام شرکت‌های فولاد مبارکه و غدیر را به فروش برسانند.

به گزارش ایسنا، بانک صادرات ایران قصد دارد در روز 18 اسفند ماه 9.63 درصد از سهام سرمایه‌گذاری غدیر را فروخته و از ترکیب سهامداری این شرکت خارج شود. به این ترتیب قرار است 3 میلیارد و 467 میلیون و 942 هزار و 736 سهم به قیمت پایه 3 هزار و 303 تومان به صورت 15 درصد نقد و مابقی اقساط توسط کارگزاری بانک صادرات در بازار اول بورس عرضه شود.

مهلت پرداخت حصه نقدی برای این معامله 9 روز کاری تعیین شده و در صورت انجام معامله بانک صادرات به کلی از ترکیب سهامداری این شرکت سرمایه‌گذاری خارج می‌شود.این عرضه در حالی صورت می‌گیرد که بانک صادرات در 31 شهریور نیز اقدام به فروش بلوک غدیر کرده بود که این بلوک به فروش نرسید.

از سوی دیگر قرار است بانک رفاه بلوک 3 درصدی شرکت فولاد مبارکه را که در سال جاری با افت قابل توجه قیمت مواجه شده است، از طریق بازار اول به فروش برساند. بنابراین در روز 18 اسفند ماه یک میلیارد و 545 میلیون سهم فولاد مبارکه به قیمت پایه 3 هزار و 300 تومانی به صورت 40 درصد نقد و مابقی اقساط توسط کارگزاری بانک رفاه فروخته می شود.

► مک دونالد ایران
پیش شرط‌های کاهش سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی ◄

مطالب مرتبط
بنر