ریموت کنترل همه‌کاره

پنجشنبه ، 7 اسفند 1393 ، 09:55

بانکی دات آی آر: یک کلید برای همیشه، مبنای اساسی طرحی است که دیوید اسکوکنا David Skoknaدر سر دارد. در واقع به همین خاطر است که او و گروهش محصول جدیدی را معرفی کرده‌اند، یک ریموت کنترل که می‌تواند جایگزین تمام ریموت کنترل‌ها شود. محصول جدید به نام Ray Super Remote با قیمت ۲۰۰ دلاری خود، ظاهری شبیه به ریموت کنترل‌های سنتی ندارد. به جای انبوهی از کلیدهایی که عادت داریم روی ریموت کنترل‌ها ببینیم این ابزار جدید تنها دارای یک صفحه لمسی و اپلیکیشن خاص خود است.

به گزارش ۱پزشک، این ابزار دارای یک صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی است اما دارای طراحی منحصر به فرد و مناسبی است و نازکی آن به اندازه ریموت کنترل‌های سنتی است که ما عادت به استفاده از آن‌ها داریم. ریموت کنترل جدید همچنین دارای آهن ربایی در داخل بدنه است که آن را به خوبی با شارژر خود وصل می‌کند. درست مثل تجربه‌ای که کاربران اپل از اتصال شارژهای خود به مک بوک ها دارند. درون صفحه نمایش می‌توانید میانبرهایی به دسته بندی‌های مختلفی از محتوا را پیدا کنید. دسته بندی‌هایی چون فیلم‌ها و برنامه‌های مخصوص کودکان و یا بزرگ‌سالان. در هر طبقه‌بندی می‌توانید اطلاعات مربوط به برنامه‌ای که هم اکنون در حال پخش است را ببینید و آن را بر اساس نیازها و علاقه‌مندی‌های خود بهینه کنید. اسکوکنا می‌گوید شخصی سازی یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی است که این ریموت کنترل را به یک ابزار خاص تبدیل می‌کند.

در ابتدا تمام اطلاعات این ابزارها یکسان است اما بعد از مدتی با توجه نوع منطقه‌ای که در آن از دستگاه استفاده می‌شود و انواع مختلف سرویس‌های مبتنی بر داده می‌تواند اطلاعات و تنظیمات آن تغییر کند و به عبارتی اطلاعات و محتویات ریموت کنترل شخصی با شخص دیگر در یک لحظه تفاوت خواهد داشت چرا که این دستگاه توانایی یادگیری و تحلیل رفتار کاربر را نیز دارد و بر اساس علاقمندی‌های او برنامه‌هایی برای تماشا را به او پیشنهاد می‌دهد.

یکی دیگر از موارد جالب توجه دیگر استفاده آن در طیف وسیعی از دستگاه‌های دیگر است. از دیگر کاربردهای این ریموت کنترل، کاربری آن در خانه‌های هوشمند است. این ابزار می‌تواند با سایر ابزارهایی که در خانه‌های هوشمند نصب می‌شوند، مثل انواع ترموستات‌ها و حس‌گرها و یا سیستم‌های صوتی به خوبی ارتباط برقرار کند و آن‌ها را کنترل کند.

ری Ray به سیستم‌عامل اندروید مجهز است و دارای سیستم وای فای و اینفرارد است، که به این معنی است که می‌تواند با طیف وسیعی از ابزارها ارتباط داشته باشد. همچنین این ریموت کنترل برای کنترل کردن سایر ابزارها چون ترموستات‌ها، چراغ‌های روشنایی و سایر ابزارهای خانه‌های هوشمند به بلوتوث و زیگ بی ZigBee مجهز است.

اما مدل درآمدی ایده ری چیست؟ اسکوکنا می‌گوید که مدل درآمدی این ایده تنها بر اساس فروش دستگاه نیست. بلکه او قصد دارد در نهایت از طریق ارائه خدمات پولی در بستر این ریموت کنترل به درآمد دست یابد. پیشنهادهایی در خصوص برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه اشخاص همواره رایگان خواهند بود اما به طور مثال دریافت پکیج‌های اضافی برای طرفداران تیم‌های ورزشی برای اینکه بتوانند نتایج بازی‌ها را در ریموت کنترل خود ببینند می‌تواند پولی باشد. اسکوکنا معتقد است که ریموت کنترل وی در نهایت اپ استور مختص به خود را خواهد داشت و امکان ایجاد در آمد برای توسعه‌دهندگان نیز از طریق فروش اپلیکیشن ها در این اپ استور وجود خواهد داشت.

► محدودیت‌های نرم‌افزار Outlook
اکسپریا Z4 می‌آید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر