توضیح معاون وزیر تعاون درباره حل معضل بیکاری

شنبه ، 9 اسفند 1393 ، 11:45

بانکی دات آی آر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حل معضل بیکاری را مستلزم توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک دانست و طرح آموزشهای بازارمحور را در بهبود و رونق فضای کسب و کار موثر خواند.

کوروش پرند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح آموزشهای بازارمحور گام بلندی در جهت حمایت از تولید ملی و سرمایه‌های انسانی است و این آموزشها در رشد و رونق فضای کسب و کار به ویژه مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی و خدماتی موثر است.

وی از معرفی مدل‌های ایجاد اشتغال در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: این مدل‌ها در صورت حمایت بخش خصوصی به اشتغال پایدار منجر می‌شود.

پرند با اشاره به جمعیت 40 میلیون نفری غیرفعال در کشور اظهار کرد: در شرایطی که با مشکل بیکاری مواجهیم باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک حرکت کنیم.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر 3.5 درصد از جمعیت غیرفعال کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که در صورت بی توجهی به این امر و عدم تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی، دچار مشکل خواهیم شد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در عین حال با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در توسعه اشتغال پایدار، مشارکت و همکاری بخش خصوصی، نخبگان مهارتی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را در اجرای هرچه بهتر طرح‌های اشتغالزا موثر خواند.

وی تصریح کرد: فراگیری مهارت در رشته‌های تحصیلی مورد نیاز، موجب آشنایی جوانان و کارجویان با دنیای واقعی کسب و کار می‌شود.

► پانزدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه 94آغاز شد
وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در نیمروز شنبه ۹اسفند ۹۳ ◄

مطالب مرتبط
بنر