تلفن‌های هوشمند یا دوربین‌های حرفه‌ای؟

يكشنبه ، 10 اسفند 1393 ، 11:53

بانکی دات آی آر: دوربین گوشی‌های هوشمند همواره در حال پیشرفت هستند و این روزها در عین سادگی،به سمت دستگاه های عکاسی پیچیده حرکت می‌کنند.
به گزارش دیجی کالا، دوربین گوشی‌های هوشمند همواره در حال پیشرفت هستند و این روزها در عین سادگی،به سمت دستگاه های عکاسی پیچیده حرکت می‌کنند. این دوربین‌ها با وجود اندازه‌ی کوچکشان، قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار داده تا آنان بتواند با استفاده از خلاقیت‌های هنرمندانه‌ی خود، تصاویر فوق‌العاده‌ای را به ثبت برسانند. در سال 2000 میلادی، شرکت سامسونگ اولین گوشی موبایل مجهز به یک دوربین عکاسی 0.3 مگاپیکسلی را با عنوان SCH-V200 به بازار جهانی عرضه کرد. سامسونگ با عرضه‌ی این محصول، استاندارد تازه‌ای را در صنعت گوشی‌های موبایل پایه‌گذاری کرد و تا به امروز تلاش‌های زیادی در بهبود دوربین‌های محصولات خود کرده است.

 

 

دوربین‌های حرفه‌ای دارای حسگرهایی تا 50 برابر بزرگ‌تر نسبت به گوشی‌های هوشمند هستند، اما سامسونگ همواره سعی کرده تا با استفاده از امکاناتی از قبیل محدوده‌ی گسترده‌ی دینامیکی (Real-Time High Dynamic Range- HDR) و فوکوس اتوماتیک مرحله‌ای (Phase difference Auto Focus- PAF) ثبت تصاویر توسط دوربین‌های تلفن‌های هوشمند را به تصاویر واقعی و نظیر آنچه با چشم دیده می‌شود، نزدیک کند. این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی و رونق عکس‌های «سلفی» (Selfie)، استفاده از دوربین دوم گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کرده است.

در همین راستا، شرکت سامسونگ از سری گوشی‌های گلکسی‌اس به بعد، سعی در بهتر کردن دوبین دوم گوشی‌های خود کرد. این امر تا عرضه گلکسی‌اس‌5 ادامه یافت؛ تا جایی که با دوربین جلوی گلکسی‌اس‌5 می‌توان ویدئوهایی با کیفیت FULL HD ضبط کرد  و مکالمات ویدئویی با کیفیت بالا داشت. این دوربین‌ها هوشمند هستند و محاسبات لازم را برای ثبت یک عکس شگفت انگیز انجام می‌دهند. سامسونگ علاوه بر طراحی دوربین‌های ویژه، در توسعه نرم‌افزارهای خاص نیز فعالیت‌های مختلفی انجام داده تا تصاویر با کمک فناوری، خلاقانه و جذاب‌تر شوند.

► غول شیشه‌ای گوگل!
سبک ترین لپ تاپ در گروه Book 9 ◄

مطالب مرتبط
بنر