سخنی با معاون نظارتی بانک مرکزی

سه شنبه ، 12 اسفند 1393 ، 11:08

بانکی دات آی آر: مسئولان بانک مرکزی در واپسین روزهای سال ۹۳ با مصاحبه های گاه و بیگاه خود با اعصاب و روان سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری بازی می کنند.
به گزارش «اخبار بانک»، حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی در جدیدترین مصاحبه خود باز هم همانند ماه های اخیر بر موسسات مالی و اعتباری تاخت.

این مقام مسئول دولت یازدهم بدون توجه به شرایط کنونی موسسات مالی و اعتباری و جو بهم ریخته برخی از شرکت های بزرگ تولیدی و توریستی نظیر تبرک و پدیده اقدام به مصاحبه ای چالشی کرده است.

وی در این مصاحبه به جای بیان کمی و کاستی های حوزه نظارت بانک مرکزی باز هم بی محابا به موسسات مالی و اعتباری تاخته و حتی به بانک ها بار دیگر اعلام کرده که به این موسسات خدمات ندهند.

جالب تر اینکه سوژه سوخته مربوط به سه سال پیش در رابطه با ورود برخی از موسسات مالی و اعتباری به بازار سکه و ارز را مجددا در این شرایط و برهه مجددا به زبان آورده است.

مشخص نیست در این شرایط که یکی از موسسات مالی و اعتباری در شرق کشور که شرایط نابه سامانی دارد و زمزمه هایی مبنی بر کمبود نقدینگی یکی دیگر از موسسات نیز شنیده می شود چرا مسئولان بانک مرکزی باید چنین مصاحبه داشته باشند؟

آیا هدف از انجام چنین مصاحبه ای چیزی جز بازی با اعصاب و روان میلیون ها سپرده گذار که به گفته مسئولان امر بیش از ۹۰ هزار میلیارد سپرده را در این موسسات به امانت گذاشته اند نیست؟

بهتر نبود معاون نظارتی بانک مرکزی در فرصتی بهتر و به جای مصاحبه چالشی دست به اقدامی به جهت سر و سامان دادن این موسسات بزند؟

مسئولان بانک مرکزی می توانند با کمی درایت و دوراندیشی و سعه صدر مشکلات این موسسات مالی و اعتباری و سپرده گذاران و کارمندان این موسسات را حل و شرایط مطلوبی را برای جامعه اقتصادی فراهم کنند.

► آخرین وضعیت پرداخت ارز مسافرتی در آستانه نوروز
نخستین میکرو اس‌دی 200 گیگابایتی دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر