آیفون ضد آب می شود؟

شنبه ، 16 اسفند 1393 ، 09:55

بانکی دات آی آر: اپل پتنتی را به ثبت رسانده که راه‌حل ویژه خود برای ضدآب کردن یک دستگاه را ارائه می‌کند.
جدیدترین پتنت ثبت‌شده توسط اپل نشان از قابلیتی دارد که سالهاست در گوشی‌های اندرویدی به کار می‌رود: ضدآب بودن. مدت‌هاست که شرکت‌های تولیدکننده اسمارت فون های اندرویدی به گواهینامه‌های ضدآب و گرد و خاک بودن خود می‌نازند، و البته تعدادی از آن‌ها نیز بیش از حد معمول!


به گزارش دیجی کالا، اما آیفون‌ها نسل به نسل آمدند و اگرچه چون اندرویدی ها بزرگ‌تر شدند، ولی قابلیت ضدآب را نپذیرفتند. اما به نظر اپل نیز کم2کم به فکر افزودن چنین قابلیتی به دستگاه‌های خود افتاده است.
البته راه‌حل اپل کاملا متفاوت با دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است. روش معمول کنونی استفاده از کیس های اضافی برای ضدآب تولیدکردن محصولات دیجیتالی است که در اغلب مواقع به درشتی دستگاه افزوده می‌شود و گاه باعث تغییرات ناخواسته در طراحی گوشی هم می‌شود.

 

با این حال طبق پتنت ثبت‌شده، اپل راه‌حل متفاوتی در ذهن دارد. اپل برای ضدآب کردن دستگاه‌های خود یک "ماده پوششی ضدآب" معرفی می‌کند که بر روی قطعات داخلی دستگاه آغشته می‌شود. این ماده پوششی می‌تواند بر روی یک بورد اسمبل آماده کشیده شود.

مزیت بزرگ چنین روشی، عدم نیاز به اعمال تغییرات ظاهری در گوشی است و تنها قطعات داخلی از آب مصون خواهند بود. تنها دستگاه ضدآب اپل، «اپل واچ» است که از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

لازم به ذکر است که اپل پتنت های بسیاری را به ثبت می‌رساند و تعداد بسیار کمی از آن‌ها در تولید یک دستگاه به کار برده می‌شود. بنابراین ممکن است این راه‌حل در هیچ‌کدام از دستگاه‌های آینده اپل مورد استفاده قرار نگیرد.

► زمان معرفی مک‌بوک ایر جدید با صفحه‌نمایش رتینا
موفقیت خیره‌کننده اپلیکیشن «لاین» ◄

مطالب مرتبط
بنر