تحویلداران بانک در مواجهه با کسر و اضافه صندوق چه می کنند؟

شنبه ، 16 اسفند 1393 ، 10:29

بانکی دات آی آر: تحویلداران و صندوق داران بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با کسر و یا اضافه صندوق در روز کاری خود چه می کنند؟
به گزارش «اخبار بانک»، کارمندان بانک معمولا در طی روز بیشترین ساعت کار مفید را نسبت به سایر کارمندان ادارات و سازمان ها دارند.

این ساعات کار مفید بسیار به علت شلوغی برای انجام امور بانکی می باشد که در برخی موارد ممکن است شلوغی شعبات در نهایت منجر به کسر و یا اضافه یک تحویلدار بانک شود.

احتمالا هر شخصی که به بانک مراجعه می کند جمله ای تکراری در همه بانک ها مشاهده کرده و سعی می کند تا حد اکان آن را اجرا کند و آن این است که "لطفا وجوه دریافتی خود را شمارش نمایید."

این جمله به این علت در بانک ها نصب شده است که تحویلداران بانک با توجه به سر و کار داشتن با مشتریان بسیار ممکن است بعضا دچار اشتباهاتی در شمارش وجوه مشتریان داشته باشند، تاکید بر شمارش نیز به همین علت می باشد.

جالب است بدانید تحویلداران در صورت کسر صندوق در انتهای روز بايد از پول شخصی خود کسری صندوق را تامین و تحویل مسئولین بانک كنند.

البته برای این کار ثبت حسابداری صورت می پذیرد که اگر در طی روزهای آتی مشتری به شعبه مراجعه و اعلام كند وجهی اضافه به او پرداخت شود مشخص شود که در چه روز و مربوط به کدام تحویلدار بوده است.

همچنین اگر در انتهای روز تحویلدار با مازاد صندوق مواجه شود باید با ثبت سند حسابداری آن مبلغ را به سرفصلی به نام بستانکاران اضافه صندوق انتقال دهد تا در صورت مراجعه مشتری آن وجه به وی پرداخت شود.

در این باره بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بخشنامه های مختص به خود را دارند اما معمولا تا مبلغ اندکی این فرآیند در شعبه انجام می شود و اگر مبلغ زیاد باشد به سرپرستی استان و همچنین دایره بازرسی نیز اطلاع داده می شود تا اقدامات لازم برای کشف منشا کسر و اضافه صورت پذیرد.

► سهم 94 درصدی تسهیلات از سپرده‌های بانکی
بلوا در شرق كشور و سكوت در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر