پرچم‌دار بعدی AMD در زمینه‌ی کارت گرافیک

يكشنبه ، 17 اسفند 1393 ، 09:45

بانکی دات آی آر: شرکت AMD  در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی (GDC 2015)، پرچم‌دار بعدی خود را در زمینه‌ی کارت‌های‌ گرافیکی را معرفی نکرد.
به گزارش دیجی کالا، درحالی‌که شرکت AMD  در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی (GDC 2015)، پرچم‌دار بعدی خود را در زمینه‌ی کارت‌های‌ گرافیکی را معرفی نکرد؛ به تازگی در صفحه‌ی رسمی توییتر یکی از کارکنان این شرکت، اطلاعیه‌ای منتشر شده که نمایانگر پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی R9 390X بر پایه‌ی فن‌آوری Fiji XT است. در تصویر زیر شما می‌توانید اطلاعیه‌ای منتشر شده در صفحه‌ی توییتر مذکور را مشاهده کنید.

کارت گرافیک R9 390X، بر پایه‌ی تراشه‌ی جدید AMD موسوم به Fiji XT طراحی شده است. کارت گرافیک R9 390X اولین کارت گرافیک در جهان است کی می‌تواند حجم زیادی از پهنای باند حافظه‌ی رم را در خود ذخیره کند. نام این فن‌آوری HBM (High Bandwidth Memory) است که در انحصار شرکت بزرگ AMD قرار دارد.

بر اساس شایعات منتشر شده، Fiji XT از 4096 پردازشگر «استریم» (Stream) همراه با 4 گیگابایت حافظه‌ی رم HBM بهره می‌برد. این موضوع نمایانگر 4096 بیتی بودن تراشه‌ی Fiji XT است. همچنین این تراشه توان پردازش اطلاعات تا سرعت 1.25 گیگابایت بر ثانیه را دارد. به احتمال زیاد، این محصول زود تر از تیر ماه 94 (June 2015) به طور رسمی معرفی نخواهد شد.

► ۸ دليل عمده رشد مطالبات معوق بانكي را بشناسيد
وان ام9 پلاس در همین ماه معرفی خواهد شد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر