با این استارت آپ کیس کامپیوترتان را دور بیاندازید

دوشنبه ، 18 اسفند 1393 ، 09:18

بانکی دات آی آر: ایده کامپیوترهای بدون کیس یا بردن محاسبات به درون سرویس‌های کلاود تازه‌گی ندارد. از آن زمانی که فناوری کلاود مطرح شد، شرکت‌هایی بودند که صحبت از اتصال به سرورهای راه دور و امکان پردازش و ذخیره اطلاعات روی این سرورها به جای کامپیوترهای شخصی کردند و حتا فناوری‌هایی برای پردازش اطلاعات روی مرورگرهای وب و سیستم‌عامل‌های وبی مطرح شدند. اما عملاً رویای کامپیوترهای شخصی بدون پردازنده، حافظه، کارت گرافیک و هارددیسک هنوز محقق نشده است. در این میان یک استارت‌آپ به نام Paperspace می‌خواهد کامپیوتر شما را به دنیایی قوی‌تر متصل کند. شما فقط به یک مانیتور، ماوس و صفحه‌کلید نیاز دارید و بعد از طریق مرورگرهای وب و یک اتصال از راه دور یا دستگاهی مودم‌مانند به نام Paperweight به دسکتاپ مجازی، نرم‌افزارها و صفحات وب دسترسی پیدا می‌کنید.

به گزارش یک پزشک، اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که چه مزیتی دارد؟ چون این‌چنین ارتباطاتی بی‌دردسر نیستند. پیپرسپیس سیستمی فراهم کرده است که شما به سرورهای پرقدرتی روی وب متصل شوید تا از قدرت پردازشی بیشتری استفاده کنید. مثلاً تصمیم گرفتید یک بازی جدید را امتحان کنید ولی سیستم کامپیوتری شما جواب نمی‌دهد. در اینجا می‌توانید کیس را کناری بیندازید و با داشتن اینترنت به سرورهای این شرکت وصل شوید و بازی کنید. مزیت بعدی این است که برای دسترسی به آن فقط نیاز به یک اتصال اینترنت دارید و اگر جایی گرفتار شدید که سخت‌افزار لازم را ندارید، می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. فرضیه‌های دیگری هم هست. مثلاً خراب شدن کامپیوتر یا آتش‌سوزی یا سیل که امکان استفاده موقت از کامپیوتر نیست.

 

 

ایده پشت این سرویس همانند کروم‌بوک است با این تفاوت که همه برنامه‌های کاربردی دسکتاپ به طور کامل استریم می‌شوند و گزینه‌های نرم‌افزاری بیشتری در اختیار دارید. شاید همانند استریم سرویس‌های نت‌فلیکس و یوتیوب باشد با این تفاوت که در اینجا دسکتاپ استریم می‌شود. این استارت‌آپ وعده داده است سرویسی پایدار و بدون تاخیر کشنده ارائه بدهد به شرط اینکه از یک سرعت اینترنت ۱۵ مگابیت بر ثانیه و تاخیر کمتر از ۶۰ ثانیه استفاده کنید. این سرعت اینترنت را هر کاربری در اختیار ندارد و خود سازندگان این محصول هم این موضوع را می‌دانند و بیشتر به آینده امید بستند که زیرساخت‌های شبکه‌ای قدرتمندتر شوند و سرعت سرورها افزایش یابند. پیپراسپیس می‌گوید به مرور زمان، سرورها به‌روزرسانی خواهند شد و شما با تاخیر یا کندی روبرو نمی‌شوید. تمامی اطلاعات به صورت رمزنگاری‌شده و امن میان کلاینت شما و سرورها جابه‌جا می‌شوند که می‌تواند یک مزیت دیگر این سیستم باشد. پیش‌ثبت‌نام برای دستگاه Paperweight در امریکا ۵۰ دلار و سرویس‌های کلاود عمومی حدود ۱۰ دلار در ماه قیمت‌گذاری شده‌اند. پیپراسپیس انتظار دارد سرویس‌هایش را بتواند از ماه سپتامبر امسال شروع به عرضه کند. ویدیو معرفی این استارت‌آپ را می‌توانید از اینجا ببینید.

► تا اطلاع ثانوی اپل واچ را یک شکست ندانید
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۸اسفند ◄

مطالب مرتبط
بنر