فروش بسیار بزرگی در انتظار اپل واچ

دوشنبه ، 18 اسفند 1393 ، 10:08

بانکی دات آی آر: اخیرا موسسه استراتژی آنالیتیکس نیز تخمین خود از فروش بالای اپل واچ را منتشر کرده است.
اپل واچ چقدر خواهد فروخت؟ این سوالی است که این روزها جواب‌های بسیاری برای آن وجود دارد و کار به جایی رسیده که تحلیلگران مشهوری چون «مورگان استنلی» نیز سردرگم هستند و دو رقم کاملا متفاوت را بسته به شرایط مختلف برای فروش اپل واچ پیشبینی کرده‌اند.

به گزارش دیجی کالا، اینکه چه میزان کاربر آیفون در دنیا وجود دارد؟ چه میزان از آن‌ها همین حالا از یک ساعت هوشمند استفاده می‌کنند؟ نظرسنجی‌ها چه می‌گوید؟ بازار ساعت‌های هوشمند در چه شرایطی قرار دارد؟ فروش در زمان‌های مختلف سال چگونه است؟ رقبای اپل چه شرایطی در بازار دارند و خواهند داشت؟ فروش دستگاه‌های جدید قبلی اپل به چه شکلی بوده است و مهم‌تر اینکه چه تعداد از مردم نیاز به یک ساعت پوشیدنی را احساس می‌کنند؟

کنار هم آوردن تمام این سؤالات است که باعث شده نتوان جواب دقیقی برای فروش ساعت هوشمند اپل یافت. اما به هر صورت موسسه‌های مختلف بین المللی به احتمالات فروش این ساعت در بازار ادامه می‌دهند.

امروز یکی از مؤسسات مشهور تحلیل آمار گزارش پیشبینی خود از فروش اپل واچ را منتشر کرد. «استراتژی آنالیتیکس» (Strategy Analytics) امروز در گزارشی پیشبینی کرده که اپل به شکل سریعی به عنوان نخستین فروشنده اسمارت واچ دنیا شناخته می‌شود و موفق خواهد شد 55 درصد بازار را از آن خود کند.

این گروه تحقیقاتی در گزارش قبلی خود پیشبینی کرده بود که میزان صادرات اسمارت واچ در سال جاری 511 درصد نسبت به سال قبل رشد می‌کند و از 4.6 میلیون دستگاه به 28.1 میلیون در سال 2015 خواهد رسید. استراتژی آنالیتیکس پیشبینی کرده که از این میزان 15.4 میلیون آن متعلق به اپل واچ خواهد بود. به همین دلیل است که این گروه جایگاه نخست تأمین کنندگان ساعت‌های هوشمند را متعلق به اپل دانسته است.

استراتژی آنالیتیکس ساعت هوشمند اپل را "کاتالیستی برای جرقه انفجاری بازار جهانی اسمارت واچ" توصیف می‌کند و می‌گوید که برند مشهور، طرفداران وفادار، حضور در بطن بازار خرده فروشی و اکوسیستم آمیخته از اپلیکیشن های گوناگون این گروه را متقاعد کرده که ساعت هوشمند اپل بخش بزرگی از سهم بازار را از آن خود می‌کند.

با وجود این پیشبینی، استراتژی آنالیتیکس به قیمت بالای آن هم اشاره داشته و می‌گوید که قیمت پریمیوم این ساعت می‌تواند برای فروش در برخی بازارها مشکل ایجاد کند. اپل فردا مراسمی را به منظور معرفی اپل واچ برگزار می‌کند و از ماه آوریل نیز آن را راهی بازار خواهد کرد.

► یک ماجرای خواندنی درباره خرید ملک توسط یک موسسه اعتباری
دستگاهی دیوانه کننده برای خبرنگاران ◄

مطالب مرتبط
بنر