یک ماجرای خواندنی درباره خرید ملک توسط یک موسسه اعتباری

دوشنبه ، 18 اسفند 1393 ، 10:34

بانکی دات آی آر: یکی از موسساات مالی و اعتباری برای خرید ملک شرایط جالبی را برای فروشنده گذاشته است.
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، موسسات مالی و اعتباری معمولا در ابتدای فعالیت خود شعبه های خود را اجاره و رهن می کنند.

به گزارش اخباربانک، اگر پس از مدتی ملک مورد نظر از نظر مکانی و دسترسی به مشتریان بالقوه و همچنین جذب مشتریان، خوب بتواند عمل کند درآن محدوده اقدام به خرید مکان برای شعبه می کنند.

ناگفته پیداست که اگر قصد خرید ملک نیز داشته باشند ترجیح می دهد در همان مکانی که موسسه و یا بانک شرایط بهتری را برای جذب سپرده های مشتریان پیدا کرده است را خریداری كنند.

در یکی از این موارد یکی از موسسات مالی و اعتباری که چند سالی در یک مکان خوب از نظر جذب مشتری و سرمایه های سرگردان در مشهد داشته است برای خرید ملک اقدام می کند.

بر اساس اظهار نظر مالک محل شعبه موسسه مذکور به وی پیشنهاد جالبی داده که وی ملک مورد نظر را به موسسه مالی و اعتباری ؟ بفروشد.

بر این اساس موسسه فوق پیشنهاد داده است قیمت ملک را ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از ارزش بازار خریداری کند و در قبال آن فروشنده نیز باید شرط عجیب موسسه را بپذیرد!

شرط عحیب این موسسه این است که کل مبلغ ملک مورد نظر که بیش از دو میلیارد ریال ارزش دارد را بصورت یکساله در خود آن موسسه سپرده گذاری کند!

نکته جالب تر اینکه برای این سپرده گذاری سود بسیار بالایی را نیز به مالک پیشنهاد داده اند و آن نرخ ۳۳ درصد سالانه می باشد!

این موسسه از وی درخواست کرده سند ملک مورد نظر را نیز همزمان با تنظیم قرار داد و در همین ابتدا و پس از ارائه سند سپرده یکساله ۳۳ درصدی به نام موسسه زده شود!

این مالک اظهار می دارد در ابتدا با این پیشنهاد موافقت کرده اما به دلایلي از انجام این معامله صرف نظر کرده است.

► کارت اعتباری تخفیف دار بانک سرمایه برای فرهنگیان
فروش بسیار بزرگی در انتظار اپل واچ ◄

مطالب مرتبط
بنر