برنامه‌های هفته جهانی پول در ایران اجرا می شود

چهارشنبه ، 20 اسفند 1393 ، 10:15

بانکی دات آی آر: بانک اقتصادنوین برنامه ویژه‌ای همزمان با هفته جهانی پول برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعاملبانک اقتصادنوین در مراسمی که به همین مناسبت با حضور جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد، در تشریح جزییات برنامه‌های هفته جهانی پول گفت: این رویداد بین‌المللی هر ساله به مدت دو هفته در ماه مارس با هدف توانمندسازی نسل آینده فعالان بازارهای مالی دنیا به عنوان شهروندان فعال اقتصادی برگزار می‌شود که با هماهنگی‌های صورت گرفته در ایران نیز بانک اقتصادنوین به عنوان متولی برگزاری مراسم این جشنواره معرفی شده است.

حسن معتمدی گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان 8 تا 18 ساله برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی عاقلانه، پس‌انداز، مهارت کاریابی و امرار معاش و نهایتا شکستن زنجیره فقر آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: بانک اقتصادنوین به عنوان نماینده هماهنگ کننده برنامه هفته جهانی پول وظیفه ترویج این فرهنگ را در جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته است.

در نخستین روز برگزاری این جشنواره کودکان و نوجوانان با حضور در شعب منتخب بانک اقتصادنوین با جزییات خدمات بانکی و فضای داخل شعب این بانک آشنا شدند.

این رویداد بین‌المللی در جهت توانمندسازی نسل آینده بازیگران مالی دنیا به عنوان شهروندان اقتصادی فعال و حرفه‌ای است که هر ساله از 18 تا 26 اسفند (9 تا 17 مارس) برگزار می‌شود. سال گذشته سه میلیون کودک و نوجوان در 118 کشور و 490 سازمان در این رویداد شرکت کردند.

برنامه هفته جهانی پول اهداف مشخصی را دنبال می‌کند که آموزش کارکردهای پول، آموزش نقش‌آفرینی در فعالیت‌های همگانی، ترویج اهمیت آموزش شهروندی اقتصادی، تشویق کودکان و نوجوانان و همگامی با حرکت بین‌المللی، ارتقای سطح زندگی و ایجاد چشم انداز مالی و ارائه جایزه هفته جهانی پول از جمله این اهداف است.

► فروش نوروزی خودروهای جیلی
سیف: کاهش سود در اولین فرصت ◄

مطالب مرتبط
بنر