نخستین اسمارت فون وایو

يكشنبه ، 24 اسفند 1393 ، 10:25

بانکی دات آی آر: مدتی پیش در خصوص نوت بوک های جدید سری زی وایو در یک پزشک، صحبت کردیم (+) و حال باید بگوییم که وایو نخستین اسمارت فون خود را هم معرفی کرد، نام آن هم وایو فون است. پس از مدت زمانی نسبتاً طولانی که از جدا شدن وایو و سونی می گذرد این نخستین باری است که وایو وارد بازار اسمارت فون ها می‌شود.

به گزارش یک پزشک، وایو برند خاص لپ تاپ های سونی بود که به (Japan Industrial Partners (JIP فروخته شد. سونی در آن زمان بیان کرد که با این کار قصد دارد تمرکز بیشتری روی اسمارت فون ها و تبلت های خود داشته باشد و زمان درستی را برای جدا کردن بخش پی سی خود انتخاب کرده است.

وایو قبلا نخستین نوت بوک خود را بعد از جدایی از سونی به بازار ارایه داده است و حال وارد بازاری شده است که مدت ها قبل غول های فناوری ژاپنی و حتی خود شرکت سونی با برند اکسپریا مدت‌هاست که در آن حضور دارند و در حال رقابت با هم هستند.

وایوفون تا حدی یک دیوایس غیر منتظره است و با همکاری یکی از اپراتورهای تلفن همراه ژاپن و پرداخت ماهانه ۳۳ دلار می توانید یکی از این اسمارت فون ها را به همراه خدمات تماس و دیتا داشته باشید.

در خصوص مشخصات سخت افزاری باید گفت که این اسمارت فون به‌گونه‌ای آبرومندانه پر قدرت است و با اندروید ۵٫۰ یا Lollipop ارائه شده است. قلب تپنده این اسمارت فون یک پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای است که از دو گیگابایت رم نیز استفاده می‌کند. با فضای ذخیره سازی داده ۱۶ گیگابایتی وایو فضای نسبتاً مناسبی را برای کاربر فراهم کرده است. این اسمارت فون دارای صفحه نمایش ۵ اینچی است که دارای رزولوشن ۷۲۰p است و همچنین دارای یک دوربین پشتی ۱۳ مگا پیکسلی است. البته نمی‌دانیم که تا چه حد این مقدار مگا پیکسل بر کیفیت تصاویر آن تأثیر دارد.

وایوفون تنها ۷٫۹۵ میلی متر ضخامت دارد که البته نمی‌توان آن را نازک‌ترین اسمارت فونی که در بازار وجود دارد نامید اما از بسیاری از اسمارت فون های موجود در بازار نازک‌تر است.اگر بخواهیم از بعد طراحی به وایوفون نگاه کنیم، طراحی آن در نگاه اول با داشتن پشت شیشه‌ای و لبه‌هایی گرد ما را به یاد نکسوس ۴ خواهد انداخت؛ اما در کلیت طراحی آن هنوز هم جزئیاتی از طراحی‌های زیبای سونی دیده می‌شود.

قیمت این اسمارت فون ۴۲۰ دلار در نظر گرفته شده است.

► گوشی هوشمندی که با اسکن چشم باز می شود
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲۴اسفند ◄

مطالب مرتبط
بنر