گوشی هوشمندی که با اسکن چشم باز می شود

يكشنبه ، 24 اسفند 1393 ، 10:29

بانکی دات آی آر: هرچند طی سالهای گذشته برند ZTE و محصولاتش در میان رقبای قدر کنونی بازار آنچنان حرفی برای گفتن نداشته است، اما در پرچمدار هوشمند جدید معرفی شده خود ZTE Grand S3، امکان جالبی را قرار داده است که تاکنون دیگر رقبا به سراغ آن نرفته اند. احراز هویت مبتنی بر چشم !

به گزارش یک پزشک، راه حل به کار گرفته شده توسط ZTE که به اسکن عنبیه ربطی ندارد، آنچنان راه حل تازه ای هم نیست و از پیش با نام EyeVerify’s EyePrint ID از آن یاد شده است.
ID EyePrint طبق اطلاعات ارائه شده توسط ZTE با کمک گرفتن از دوربین جلوی دستگاه نقشه رگ های خونی موجود در سفیدی چشم را برای ورود کاربر مورد بررسی قرار می دهد. این شرکت ادعا کرده است که چینش و طرح این رگ ها منحصر به فرد بوده و با تغییر سن و وضعیت روحی (استرس) در افراد تغییر نخواهد کرد.

استفاده و کاربرد آن بسیار ساده است، کافی است گوشی تلفن را روبروی صورت خود نگه داشته و به آن نگاه کنید تا صفحه قفل باز شود، دیگر به پسورد نیازی ندارید. برای اولین بار هنگام تعریف این روش ورود، کمتر از یک دقیقه وقت نیاز است تا اسکن چشم شما توسط دوربین جلوی دستگاه صورت پذیرد.

اگر اخبار روز تکنولوژی را طی سال گذشته پیگیر بوده باشید، حتما به یاد دارید که از جمله شایعه هایی که قبل از عرضه و معرفی Galaxy S5 در وبلاگ و وبسایت ها به گوش می رسید همین احراز هویت با اسکن چشم بود ، اما در انتها شاهد بودیم که سامسونگ هم مانند اپل برای احراز هویت از اسکن اثر انگشت یاری گرفت.

در حال حاضر ZTE اعلام کرده است که گوشی تلفن ZTE Grand S3 تنها گوشی تلفنی حال حاضر است که دارای این قابلیت می باشد. این شرکت برای باقی محصولات خود که تحت عنوان Grand از آنها یاد می کند نیز از اسکن چشم استفاده خواهد کرد و از آن برای پرداخت های موبایلی و استفاده در دیگر نرم افزار ها نیز دسترسی قرار خواهد داد.

باز کردن قفل گوشی های هوشمند با تنها نگاه کردن به آنها مسلما بسیار آسان تر از ثبت اثر انگشت برای ورود خواهد بود. طبق گفته مدیر عامل شرکت ZTE مهمترین مزیت اسکن چشم امنیت آن است و تنها راه باز کردن تلفن همراه شما چشمان شماست که آن هم تنها متعلق به خودتان است.

اگر بخواهیم مختصری از مشخصات این پرچمدار جدیدZTE بگوییم، Grand S3 گوشی هوشمند قدرتمندی ست که در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۵ معرفی شده و از اندروید ۴٫۴ پشتیبانی می کند ، صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی و پردازنده ۴ هسته ای ۲٫۵ گیگاهرتزی قلب تپنده آن است. این گوشی مثل همه پرجمداران کنونی از ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی که توسط microSD قابل افزایش نیز هست، پشتیبانی می کند.دوربین پشتی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسل کیفیت دارد و باتری به کار گرفته شده در این اسمارت فون ۳۱۰۰mAh می باشد.

► 15 قابلیت کاربردی تکنولوژی فورس تاچ اپل
نخستین اسمارت فون وایو ◄

مطالب مرتبط
بنر