افشای مشخصات سخت افزاری پیشرفته‌ترین کارت گرافیک دنیا

يكشنبه ، 24 اسفند 1393 ، 10:48

بانکی دات آی آر: وبسایت VideoCardz جزئیات سخت افزاری کارت گرافیک تیتان اکس انویدیا را فاش کرد.

به گزارش یک پزشک، انویدیا هفته گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان بازی از فرصت استفاده کرد و جدیدترین کارت گرافیک فوق قدرتمند خود با نام «تیتان اکس» (TITAN X) رونمایی کرد.

اگرچه «جن هوانگ» (Jen Huang) مدیرعامل شرکت انویدیا این کارت گرافیک را "پیشرفته‌ترین کارت گرافیک دنیا" خطاب کرد، ولی جزئیات زیادی به غیر از حافظه 12 گیگابایتی آن ارائه نکرد تا در کنفرانس 17 مارس خود جزئیات کامل آن را منتشر کند. البته خبرنگارانی نیز بودند که به شرط عدم افشای جزئیات سخت افزاری، اجازه عکس‌برداری از این کارت گرافیک را دریافت کردند.

اما اخیرا وبسایت VideoCardz مشخصات سخت افزاری تیتان اکس را به دست آورده است. بر اساس این اطلاعات لو رفته، جدیدترین کارت گرافیک انویدیا دارای 3072 هسته CUDA با فرکانس 1002 مگاهرتز است. حافظه آن نیز 12 گیگابایت از نوع GDDR5 با فرکانس 1750 مگاهرتز است و از یک مموری اینترفیس 384 بیتی با پهنای باند 336 GB/s بهره می‌برد. (لیست کامل مشخصات و نخستین بنچمارک منتشر شده از آن در زیر قابل مشاهده است.)

به نظر نمی‌رسد که این کارت گرافیک چند پردازنده ای باشد و می‌توان آن را بیشتر نسل جدیدی برای تیتان قدیمی تا «تیتان زد» (TITAN Z) معرفی کرد.

تیتان اکس با این مشخصات می‌تواند جایی بین «تیتان بلک» (TITAN Black) و تیتان زد را به خود اختصاص دهد. VideoCardz از قیمت 999 دلاری مدنظر انویدیا برای فروش این کارت گرافیک خبر داده است.

► وعده‌های هوآوی P8 برای کاربران
15 قابلیت کاربردی تکنولوژی فورس تاچ اپل ◄

مطالب مرتبط
بنر