توضیح معاون وزیر تعاون درباره ایجاد اشتغال تعاونی‌ها

يكشنبه ، 24 اسفند 1393 ، 12:23

بانکی دات آی آر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان ایجاد اشتغال بنگاه‌های تعاونی را یک میلیون و 500 هزار نفر ذکر کرد و از کارآمدسازی و توانمندسازی تعاونی‌ها به عنوان مهم‌ترین رویکردهای وزارت تعاون در سال آ‌ینده نام برد.

سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای سال آینده 5500 میلیارد ریال اعتبار به منظور تقویت و حمایت از تعاونی‌ها پیش‌بینی شده است که درصورت تخصیص و تزریق منابع مذکور، بخش تعاون قابلیت افزایش اشتغال بیشتر و گسترده‌تر را خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جایگاه بخش تعاون در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: براساس هدفگذاری صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی باید به 25 درصد افزایش یابد اما سهم بخش تعاون در برنامه پنجم ناچیز و اندک بود و زیرساختهای پیش‌بینی‌شده برای رشد و پویایی بخش تعاون به مرحله اجرا در نیامد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به مزایای شرکت‌های تعاونی‌، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تعاونی‌ها، ارزش افزود‌ه‌ای است که ایجاد می‌کنند و با توجه به اینکه ظرفیت لازم برای تحرک‌بخشی به بازار کار را دارند اگر سرمایه‌های خرد مردمی را جمع‌آوری کنند موجب رشد و توسعه اقتصاد و افزایش سهم بخش تعاون می‌شوند.

وی مزیت دیگر بخش تعاون را گستردگی شبکه تعاونی‌ها دانست و اظهار کرد: اگر تعاونی‌ها بتوانند از پتانسیل‌های درون‌شبکه‌ای خود به نحو مطلوب استفاده کنند به بهبود فضای کسب و کار و رونق بازار کمک کرده‌اند.

به گفته کلانتری وجود اتحادیه‌های بزرگ تعاونی از جمله اتکا، اسکاد، امکان و فرهنگیان،‌ ضمن حذف واسطه‌گران از بازار، اجناس مصرفی و مورد نیاز مردم را با کمترین دخالت و مستقیما به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند.

معاون وزیر تعاون در پایان بر لزوم تقویت برند و بازار تعاون تاکید کرد و تحقق آن را در سایه افزایش کیفیت کالا و خدمات تعاونگران دانست.

► هیاهوی ناتمام پیمان‌های پولی
آژانس بین‌المللی انرژی، اوپک را ناامید کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر