سرنوشت اولین دامین ثبت شده در اینترنت

سه شنبه ، 26 اسفند 1393 ، 13:42

بانکی دات آی آر: شاید باورش سخت باشد اما قدیمی ترین آدرس دات-کام  جهان هنوز هم وجود دارد. دامین با نام Symbolics.com ، هنوز هم وجود دارد گرچه دیگر عملکرد خاصی ندارد.

به گزارش یک پزشک، طبق گزارش CNNMoney این دامین توسط شرکتی با همین نام در پانزده مارس ۱۹۸۵ خریداری شده است. این شرکت در آن زمان از بهترین و معروف ترین شرکت هایی بود که در زمینه توسعه زبان کامپیوتری به نام Lisp فعالیت داشت. اما در سال ۱۹۹۳ اعلام ورشکستگی کرد و به بخش خصوصی واگذار شد.

در سال ۲۰۰۹ شرکت دامنه را به شرکتی با نام XF.com با مبلغ نامعینی واگذار کرد و دامنه به سایتی با نام symbolics-dks.com نقل مکان کرد.سایت همچنان برقرار است و مدیر عامل شرکت XF.com، Meystedt گفته که این سایت هر روز بازدیدی از چند صد نفر تا چند هزار نفر دارد. اگرچه او یک بار اشاره ای به تبدیل این سایت به سایتی برای بهبود وضعیت بشریت داشته است، اما در حال حاضر وبسایت مانند جزیره ای متروکه است که فقط در آن یک عکس برای نمایش وجود دارد.

اما با این همه هنوز حرفی برای واگذاری این دامنه نشده است و گویا شرکت فعلا برنامه ای مبنی بر فروش دامنه و حتی تغییراتی در سایت ندارد.

► ساعت لوکس هوشمند «بریتلینگ»
بورس منفی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر