مجوز بانک آینده صادر شد + سند

سه شنبه ، 26 اسفند 1393 ، 14:51

بانکی دات آی آر: سرانجام بانک مرکزی بعد از حواشی فراوان پیرامون بانک آینده، بی سرو صدا و بدون اطلاع رسانی نسبت به اتفاقی که می تواند برای شبکه بانکی و سپرده گذارانی که مدت اخیر را با تردید سپری کرده بودند از اهمیت خاصی برخوردار باشد، نام این بانک را در فهرست دریافت کنندگان مجوز از بانک مرکزی قرار داد.

 

به گزارش ایسنا، در حالی‌که بانک آینده که خاصه در سال جاری درگیر مسایل زیادی شده و گاها با محدودیت های بانک مرکزی همراه بود و حتی در مواقعی شایعاتی نسبت به احتمال انحلال این بانک در رسانه ها می‌پیچید، در نهایت بعد از برگزاری جلسات متعدد در بانک مرکزی و تصمیم‌گیری در شورای پول و اعتبار مجوز این بانک صادر و تحت نظارت بانک مرکزی قرار گرفت.

 

این در حالی است که هفته اخیر بعد از برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار ولی الله سیف-رییس کل بانک مرکزی- به ایسنا گفته بود که در این جلسه تکالیفی برای بانک آینده تعیین شده که در صورت اجرای این موارد از سوی هیات مدیره این بانک مجوز فعالیت آن صادر خواهد شد.

 

براین اساس گذشته از آنکه بانک آینده توانسته در حدود یک هفته تمامی تکالیف بانک مرکزی را اجرایی کند! این موضع که می‌تواند خبر بسیار مهم، امیدوارکننده و اطمینان بخشی برای سپرده گذاران در این بانک که در مدت اخیر با حواشی ایجاد شده حتی نسبت به برداشت منابع خود از آن اقدام کرده بودند باشد، به طور مستقیم اطلاع رسانی نشده و تنها نام این بانک در فهرست بانکها و موسسات دارای مجو ز بانک مرکزی قرار گرفته است. آیکونی که فردی عادی که تا بحال به سایت بانک مرکزی مراجعه نکرده و از زیر وبم آن بی اطلاع است نمی‌تواند نسبت به این خبر باخبر شود. براین اساس انتظار می رفت که بانک مرکزی که در اصل تلاش قابل توجهی برای به نظم کشیدن چنین بانکها و موسساتی داشته نسبت به این موضوع هم همیت ویژه ای داشت.

بانک آینده یکی از بانک‌های خصوصی ایران است که در سال ۱۳۹۱ پس اعلام انحلال بانک تات از سوی بانک مرکزی ایران و ادغام آن با موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتباری آتی فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

► عبور تسهیلات‌دهی بانکها از وعده سیف
هشدار به خریداران سکه ◄

مطالب مرتبط
بنر