واقعیت مجازی سامسونگ و تولد یک نوزاد

يكشنبه ، 2 فروردين 1394 ، 10:01
بانکی دات آی آر: سامسونگ نخستین رویداد متولد شدن یک نوزاد در دنیای واقعیت مجازی را به صورت فیلم در آورده است. این رویداد که برای نخستین بار در استرالیا روی داده است باعث شد پدر این نوزاد که در همان زمان در شهر دیگری بود بتواند به صورت زنده تولد پسرش را ببیند.

به گزارش یک پزشک، این ویدیو به خوبی کاربردهای واقعیت مجازی در دنیایی خارج از بازی‌های رایانه‌ای را نشان می‌دهد، رویدادی که به مدد Gear VR، هدست واقعیت مجازی سامسونگ به واقعیت پیوست و روایتگر داستان جیسون و آلیسون ، پدر و مادری است که در استرالیا زندگی می‌کنند. جیسون یا همان پدر فیلم، به عنوان مهندس برق مشغول به کار است و به همین سبب به صورت مداوم در حال سفر است تا بتواند مخارج زندگی خانواده‌اش را تأمین کند. این کار باعث می‌شود تا او برای هفته‌ها و ماه‌ها از محل زندگی خود دور باشد و اینجا جایی است که سامسونگ نقش آفرینی می‌کند.

با استفاده از یک دوربین ویژه که می‌تواند چندین زاویه از اتاق را به صورت همزمان فیلم‌برداری کند لحظه تولید سومین پسر آلیسون را ثبت می‌کند و پدر خانواده نیز می‌تواند به صورت زنده آن را مشاهده کند. در حالی ۲۵۰۰ مایل آن‌طرف تر مشغول انجام پروژه‌های کاری خود است. این اتفاق تنها با استفاده از هدست واقعیت مجازی سامسونگ میسر شده است و این امکان را به جیسون داده است تا بتواند هر سمتی از اتاقی که تولد فرزندش در آن اتفاق می‌افتد را ببیند.

البته با وجود اینکه به نسبت سایر ارتباطات تصویری چون اسکایپ و یا فیس تایم استفاده از هدست واقعیت مجازی سامسونگ تجربه‌ای بسیار نزدیک‌تر به واقعیت بوده است اما ظاهراً بنا بر اعلام وب‌سایت ورج، آلیسون در آن زمان نمی‌توانسته به صورت کامل صورت جیسون را ببیند چرا که هدست واقعیت مجازی که جیسون از آن استفاده می‌کرده است بخش عمده‌ای از صورت او را پوشانده بوده است.

در حالی که سامسونگ سعی دارد با ساخت این فیلم بر جنبه‌های کاربردی‌تر فناوری چون واقعیت مجازی تاکید کند و آن را به عنوان راه ارتباطی که در آینده بسیار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد معرفی کند اما هنوز هم شاید پرداخت پول سفر تنها به یکی از والدین و حضور فیزیکی آن‌ها در کنار یکدیگر می‌توانست بسیار ثمر بخش تر باشد!

► معرفی ارزان‌ترین لومیای مایکروسافت
پرداخت پول به دوستان در مسنجر فیس بوک ◄

مطالب مرتبط
بنر