افزایش خیره‌کننده‌ی درآمدهای شرکت صاحب کلش آو کلنز!

پنجشنبه ، 6 فروردين 1394 ، 11:19

بانکی دات آی آر:  آشرکت «سوپرسل»، صاحب بازی مشهور «کلش آو کلنز» امروز اعلام کرد که درآمدهای این شرکت در سال 2014 نسبت به سال پیش از آن، سه برابر شده است.
به گزارش دیجی کالا، شرکت فنلاندی «سوپرسل» (Supercell) امروز اعلام کرد که فروش و سود این شرکت در سال 2014 نسبت به سال گذشته به ترتیب سه و دو برابر شده است. این شرکت صاحب بازی «کلش آو کلنز» (Clash of Clans) است.



سوپرسل که بخش عمده آن را «سافت‌بنک» (SoftBank) ژاپن در اختیار دارد، اعلام کرده که سود عملیاتی‌اش در سال 2014 به 515 میلیون یورو (معادل 564 میلیون دلار) رسیده که رشدی قابل‌توجه نسبت به 243 میلیون یورو سال 2013 است. مجموع درآمدهای آن هم از 519 میلیون یورو به 1.545 میلیارد یورو افزایش پیدا کرده است.

«ایلکا پانانن» (I. Paananen) مدیرعامل این شرکت در اطلاعیه ای دلیل این رشد درآمد را افزایش کاربران بازی‌های مشهور این شرکت اعلام کرده است. پانانن همچنین در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های فنلاندی هدف اصلی این شرکت را تولید بازی‌هایی عنوان کرده که بتوان برای سال‌ها به بازی آن‌ها ادامه داد.

وی اظهار داشته تصمیم برای تولید یک بازی جدید و موفق بسیار دشوار است و این شرکت تنها در سال گذشته چهار بازی جدید را پس از تست‌های اولیه کنار گذاشت. سوپرسل تنها در بازی کلش آو کلنز متوقف نشده و بازی‌های مشهوری چون «هی دی» (Hay Day) و «بوم بیچ» (Boom Beach) را به دنیا معرفی کرده است.

شرکت سوپرسل در سال 2010 تأسیس شد و اولین بازی خود را در سال 2011 به بازار معرفی کرد. سپس در سال 2013 شرکت ارتباطاتی سافت‌بنک ژاپن 51 درصد آن را به ارزش 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

موفق‌ترین بازی این شرکت یعنی کلش آو کلنز در سال 2012 معرفی شد و به سرعت صدر جداول دانلود فروشگاه‌های آنلاین را در اختیار گرفت. بازی‌های سوپرسل رایگان هستند، اما درآمدهای آن از طریق سیستم فروش درون‌برنامه‌ای بدست می‌آید.

► پتنت جدید اپل چگونه خواهد بود؟
گجت‌های پوشیدنی برای مادران باردار ◄

مطالب مرتبط
بنر