پتنت جدید اپل چگونه خواهد بود؟

پنجشنبه ، 6 فروردين 1394 ، 12:25

بانکی دات آی آر: اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده که به جای یک سنسور در دوربین موبایل، سه سنسور مجزا با منبع جدای نور را به تصویر می‌کشد.
به گزارش دیجی کالا، اگرچه گفته می‌شود که دوران جنگ مگاپیکسل ها در گوشی‌های هوشمند به سر آمده، اما هنوز شرکت‌های بزرگ و مطرحی هستند که وجود مگاپیکسل بیشتر را در آینده اسمارت فون ها ضروری می‌دانند.

اپل که به عنوان یکی از پیشگامان عرصه‌ی ماژول‌های دوربین شناخته می‌شود، اخیرا با ثبت یک پتنت نشان داده که نوآوری در این حوزه تمامی ندارد.


پتنت جدید یک سیستم دوربین سه سنسوره با قابلیت تکه‌تکه‌کردن نور را به نمایش می‌گذارد که نتیجه بهره‌گیری از این سیستم افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده توسط آیفون خواهد بود.

در این سیستم به جای استفاده از یک سنسور استاندارد برای جمع آوری اطلاعات تصاویر، از آینه‌ها و لنزهای مختلفی برای سه‌تکه‌کردن نور استفاده شده است. این قطعات سپس به سه سنسور جدا و اختصاصی متصل می‌شوند.

بهره‌گیری از این سیستم، سبب استفاده از پیکسل بیشتر می‌شود که در نهایت به افزایش کیفیت تصویر منتج خواهد شد. از آینه‌ها نیز می‌توان برای تکنولوژی لرزشگیر لیزری تصویر استفاده کرد.
از این تکنولوژی امروزه در دوربین‌های حرفه ای شرکت‌هایی چون «کانن»، «فیلیپس» و «پاناسونیک» استفاده می‌شود.

ثبت این پتنت لزوما به معنای به‌کارگیری آن در آیفون‌های بعدی نخواهد بود، اما شایعات اخیر مبنی بر تلاش اپل جهت افزایش کیفیت دوربین آیفون، سبب می‌شود که نتوان از کنار این پتنت به سادگی گذشت.

► استراتژی جدید فروش سامسونگ
افزایش خیره‌کننده‌ی درآمدهای شرکت صاحب کلش آو کلنز! ◄

مطالب مرتبط
بنر