استراتژی جدید فروش سامسونگ

پنجشنبه ، 6 فروردين 1394 ، 13:28

بانکی دات آی آر: سیاست فروش آنلاین شیائومی چنان موفقیت‌آمیز بوده که هر روز شرکت‌های جدیدی به آن متمایل می‌شوند. سامسونگ آخرین بازیگر بزرگ بازار بوده که به این سیاست علاقمند شده است.
به گزارش دیجی کالا، شیائومی با فروش 18.7 میلیون اسمارت فون در سال 2013 و 61 میلیون در سال 2014 خود را به عنوان یکی از مطرح‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا معرفی کرده است.


این رشد خیره‌کننده حتی سبب شد که سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند، جایگاه اولی خود را در چین از دست بدهد و آن را به شیائومی واگذار کند.

کاهش سهم سامسونگ از بازار چین سبب کاهش شدید سود این شرکت در سال گذشته شد تا سؤال‌های بسیاری را پیرامون سیاست جدید این شرکت در مقابله با شرکت‌هایی چون شیائومی مطرح کند. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ هم قصد دارد بخشی از سیاست‌های موفق شیائومی را در بازار آسیا دنبال کند.

یکی از منابع آگاه به وبسایت Korea Times خبر داده که سامسونگ قصد دارد سیاست فروش آنلاین شیائومی را به منظور بازگشت سود از دست رفته‌ی خود در پیش بگیرد. شیائومی محصولات خود را تنها از طریق وبسایت فروش آنلاینش می‌فروشد و مدیریت سامسونگ معتقد است که یکی از دلایل موفقیت شیائومی همین سیاست فروش بوده است.

اگرچه سامسونگ قصد دارد این سیاست را در بازارهای آسیا و آسیای شرقی اجرا کند، اما به گفته این منبع مطلع، سامسونگ برنامه ای برای چنین فروشی در بازارهای آمریکا، بریتانیا و دیگر بازارهای توسعه‌یافته ندارد. ظاهرا اجرای این سیاست در بازارهای توسعه‌یافته باعث نارضایتی اپراتورهای طرف قرارداد سامسونگ در این کشورها خواهد شد.

یکی از راه‌هایی که شیائومی موفق به کاهش قیمت محصولات خود شده، عدم ایجاد فروشگاه‌های فیزیکی بوده است. با این حال فروش آنلاین هم نتوانسته بر سود پایین این شرکت بیفزاید و اگرچه تا امروز سود واقعی آن از موارد مبهم در میان اهالی بازار است، ولی به هر ترتیب سود شیائومی به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با سود دریافتی سامسونگ به ازای هر اسمارت فون نیست.

محبوبیت و شهرت برند سامسونگ در بازارهای دنیا بسیار بالاتر از شیائومی است و به همین دلیل فروش آنلاین محصولات در عین کاهش هزینه‌های سامسونگ، از شانس موفقیت بالایی برخوردار خواهد بود.

► توسعه‌ی صفحه‌نمایش‌های شفاف ال جی
پتنت جدید اپل چگونه خواهد بود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر