توسعه‌ی صفحه‌نمایش‌های شفاف ال جی

پنجشنبه ، 6 فروردين 1394 ، 14:31

بانکی دات آی آر: تکنولوژی‌های جدید در حوزه‌ی صفحه‌نمایش به نقطه‌ی عطف خود رسیده اند: ال‌جی توسعه‌ی صفحه‌نمایش‌های شفاف را تکمیل کرده و سامسونگ نیز می‌گوید که نخستین اسمارت‌فون تاشو بازار را در سال 2016 به بازار می‌فرستد.
به گزارش دیجی کالا، تکنولوژی‌ صفحه‌نمایش‌های دیجیتالی در یک گردنه‌ی تاریخی قرار دارد. در زمانی نه چندان دور این صفحه‌نمایش‌ها دیگر مات، تاریک، سخت و غیرقابل انعطاف نخواهند بود به زودی با دستگاه‌هایی سر و کله خواهیم زد که ویژگی‌هایی کاملا متفاوت با مدل‌های امروزی دارند.

سردمدار این تغییرات و تکنولوژی‌ها در دنیای کنونی غول‌های کره ای، ال‌جی و سامسونگ هستند که توانسته‌اند با کنار زدن رقبا بیشترین سهم را در نوآوری‌های حوزه صفحه‌نمایش به دنیا معرفی کنند.

ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیپسپلی با 50 درصد، بیشترین سهم بازار صفحه‌نمایش‌ها را در اختیار دارند. این شرکت‌ها به منظور حفظ این سهم بر روی تکنولوژی‌هایی کار می‌کنند که تجربه‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد: صفحه‌نمایش‌های شفاف و صفحه‌نمایش‌های انعطاف پذیر.

اخیرا یکی از مسئولین ال‌جی به وبسایت بیزینس کوریا خبر داده که "ال‌جی توسعه تکنولوژی ایجاد فضای مجازی بر روی شیشه (صفحه‌نمایش‌های شفاف) را به اتمام رسانده و حتی دستگاه اولیه ای از آن را تولید کرده است. اما تا تولید انبوه و تجاری سازی آن‌ها هنوز زمان کمی نیاز است."

ال‌جی برای سال‌هاست که بر روی این تکنولوژی کار می‌کند و قصد دارد دستگاه‌های خانگی (مانند یخچال فریزرها) و صفحه‌نمایش‌های بزرگ شرکتی را به این تکنولوژی مجهز کند.

این پیشرفت در تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر نیز با سرعت بالایی رو به جلو حرکت می‌کند. ال‌جی مدتی قبل «جی فلکس 2» را که قابلیت خم‌شدن دارد به بازار معرفی کرد و گفته می‌شود که سامسونگ نیز یک دستگاه تاشو را به بازار خواهد فرستاد.

یکی از مسئولین «سامسونگ دیسپلی» به بیزینس کوریا می‌گوید: "فکر می‌کنیم که تجاری‌سازی نخستین اسمارت‌فون تاشو در سال 2016 امکان‌پذیر باشد." پیشتر یکی از مدیران ارشد این شرکت گفته بود که نخستین رونمایی از این دستگاه در انتهای 2015 خواهد بود.

امروزه صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر تنها در دستگاه‌های موبایل و گجت های پوشیدنی به کار می‌روند، اما ال‌جی و سامسونگ قصد دارند آن‌ها را در تولید لپ‌تاپ و مانیتور نیز به کار بگیرند. بدین ترتیب آرزوی اهالی بازار یعنی تولید کامپیوترهای کوچکتر، به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

► بازی God of War 3 به پلی‌استیشن‌4 می‌آید!
استراتژی جدید فروش سامسونگ ◄

مطالب مرتبط
بنر