تاکید یک اقتصاددان بر دنبال کردن سیاست‌های روشن در مسائل اقتصادی

پنجشنبه ، 6 فروردين 1394 ، 09:01

بانکی دات آی آر: یک اقتصاددان تاکید کرد:‌ برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور دولت باید سیاست‌های روشنی در زمینه مسائل اقتصادی در سال جدید دنبال کند.

محمدقلی یوسفی - استاد دانشگاه - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت باید نگاه بلند مدتی به وضعیت اقتصاد در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که تاکید دولت باید روی سرمایه‌گذاری‌های تولیدی به ویژه در بخش های صنعت و کشاورزی باشد تصریح کرد: برون رفت از وضعیت رکودی و ایجاد اشتغال باید همزمان اتفاق بیفتد.

این اقتصاددان در ادامه تاکید کرد: اگر دولت می خواهد مشکلات اقتصادی را رفع کند این امر در گرو خروج از رکود اتفاق می افتد.

یوسفی افزود: لازمه خروج از رکود آن است که منابع اقتصادی بدون قرار گرفتن فشار گروه‌های منفعت طلب مستقیما بخش های تولیدی را تحت پوشش و حمایت قرار دهد تا بدین ترتیب اشتغال در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به این‌که در یک سال گذشته در بلاتکلیفی اقتصادی به سر برده‌ایم گفت: فقط در مورد سیاست‌های خارجی توانسته ایم گام های ارزشمندی برداریم.

این اقتصاددان در ادامه تصریح کرد: در بعد داخلی دولت سیاست های مشخصی را دنبال نکرده به گونه ای که اقتصاد کشور در حال حاضر در بلاتکلیفی به سر می برد و میزان سرمایه‌گذاری‌ها کاهش پیدا کرده است.

► چرا فقط ۳ درصد کاربران اندروید، اندروید ۵ را نصب کرده‌اند؟
در حوزه بدهکاران بانکی شفاف‎سازی صورت گیرد ◄

مطالب مرتبط
بنر