دیدگاه یک کارشناس اقتصادی درباره چگونگی بهبود شرایط اقتصادی

شنبه ، 8 فروردين 1394 ، 19:53

بانکی دات آی آر: یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت اقدامات مثبتی تا به امروز انجام داده اما هنوز راه درازی تا بهبود شرایط اقتصادی کشور در پیش داریم گفت: باید زمان لازم داده شود تا در پایان دوره چهار ساله اول بتوانیم عملکرد دولت را داوری کنیم.

تورج دانشور اقتصاددان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای حل معضل اشتغال و بهبود وضعیت رکود اقتصادی و تورم در کشور باید اقدامات جدی صورت گیرد. برقرار کردن روابط خوب بین المللی می تواند این روند را تسریع کند.

دانشور با بیان این‌که با مشکلات داخلی که در کشور وجود دارد نیازمند سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستیم، گفت: برقراری این ارتباطات نیازمند اخلاق خوب بین المللی است و از راه حل های کوتاه مدت به شمار می رود.

این اقتصاددان با بیان این‌که در دراز مدت باید بحث مبارزه با فساد و اصلاح نظام بانکی صورت گیرد، تصریح کرد: متاسفانه تا امروز این روند اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: با مطالعه هفت مرحله‌ای طرح هدفمندی یارانه‌ها متوجه می شویم که باید اصلاح نظام اداری و بانکی و همچنین نظام قضایی صورت می گرفته که متاسفانه فقط به ماده 5 آن که هدفمندی یارانه‌ها بوده پرداخته شده است.

دانشور با اشاره به این‌که برای ارزیابی کلی عملکرد دولت همچنان زمان لازم است گفت: ارزیابی زودتر از موعد به درستی صورت نمی گیرد.

این اقتصاددان با تاکید بر این‌که دولت اقدامات مثبتی تا به امروز انجام داده اما هنوز راه درازی تا بهبود شرایط اقتصادی کشور لازم داریم گفت: باید زمان لازم داده شود تا در پایان دوره چهار ساله اول بتوانیم عملکرد دولت را داوری کنیم.

► دعوت از مردم ایران برای مشارکت در حرکت جهانی ساعت زمین
توضیح رییس شورای رقابت درباره تعیین تکلیف رانت 650 میلیون یورویی ◄

مطالب مرتبط
بنر