طراحی یک ساعت زیبا

دوشنبه ، 10 فروردين 1394 ، 08:20

بانکی دات آی آر: گروهی از کارمندان سابق مشهورترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی، یک ساعت هوشمند جدید و زیبا را به بازار معرفی کرده‌اند.
به گزارش دیجی کالا، اپل واچ یک محصول تکنولوژیک حرفه‌ای از معروف‌ترین و پرنفوذترین شرکت بازار است، اما ساعت تولیدی کارمندان سابق گوگل، پیکسار، اچ‌پی، ناسا، «مووادو» (Movado) و البته اپل را چه بنامیم؟!

اخیرا چند تن از کارمندان سابق مشهورترین شرکت‌های بازار تکنولوژی، ساعت هوشمند جدید و البته زیبایی را معرفی کرده‌‌اند. این ساعت «اولیو» (Olio) نام دارد و توسط «استیون جیکوبز» (S. Jacobs)، «ایوان ویلسون» (E. Wilson) و «ای‌جی کوپر» (A. Cooper) طراحی شده است.



تولیدکنندگان این ساعت یک هدف بزرگ را دنبال می‌کنند: شما را از شر نوتیفیکیشن های آزاردهنده رها کنند! این ساعت نقش یک اسمارت‌فون دوم را بر روی دستان شما بازی نمی‌کند و در عوض هدفش فیلترکردن هرگونه نوتیفیکیشن مزاحم و نمایش مهم‌ترین موارد برای شماست.

اولیو مهمترین اپلیکیشن‌های شما چون تقویم، نقشه و لوکیکشن ها و آب و هوا را کنترل می‌کند و به اطلاع شما می‌رساند. علاوه بر این می‌تواند به مرور عادات شما را درک کند و بر اساس آن‌ها اطلاعات دلخواه را نمایش دهد.

اولیو به جای نمایش تمامی آپدیت‌ها و نوتیفیکیشن ها، مجموعه‌ای از اطلاعات را به شکل استریم‌هایی به نمایش می‌گذارد تا از موارد از دست‌رفته‌ی روزانه و یا کارهای در پیش رو آگاه شوید.



این ساعت مانند دیگر رقبای خود اجازه‌ی برقراری تماس و پاسخ متنی به پیام‌ها را می‌دهد.

اولیو حضور چشمگیری در بخش اینترنت اشیا هم دارد و می‌تواند به لوازم هوشمندی چون ترموستات‌ها، لامپ‌ها، درهای گاراژ و اسپیکرهای هوشمند متصل و به کنترل آن‌ها بپردازد. بسیاری از ساعت‌ها این ویژگی را ندارند و قول ارائه آن را در آینده داده‌اند، اما این ویژگی در اولیو نهایی شده است.

جالب است که اولیو برای جذب سرمایه‌ی مالی و تبلیغات از وبسایت هایی مانند کیک استارتر و ایندیگوگو استفاده نکرده و در عین حال پلتفرم Android Wear گوگل را هم در خود ندارد و به سیستم عاملی اختصاصی مجهز است.

اگرچه این ساعت بیش از یک کامپیوتر کوچک‌، به یک وسیله لوکس شباهت دارد، اما قول مقاومت بالایی را در برابر آسیب‌های بیرونی داده است. اولیو ضدآب نیز هست.



این ساعت با یک بدنه استیل ضدزنگ و صفحه نمایش رنگی تمام‌رنگ تولید شده است. قیمت مدل Steel Collection این ساعت 595 دلار است و مدل Black Collection نیز با قیمت 745 دلار به فروش خواهد رسید. اولیو با بندهای متفرقه از جنس چرم و فلز هم جفت می‌شود.

از تابستان میتوانید اولیو را از بازار تهیه کنید.

► اس‌اس‌دی های 10 ترابایتی از راه می‌رسند
وقتتان را روی بهترین ایده‌ های خود بگذارید ◄

مطالب مرتبط
بنر