اس‌اس‌دی های 10 ترابایتی از راه می‌رسند

دوشنبه ، 10 فروردين 1394 ، 09:24

بانکی دات آی آر: تکنولوژی‌هایی که توسط توشیبا، اینتل و میکرون در حال توسعه است، امکان تولید اس‌اس‌دی های 10 ترابایتی را در آینده ای بسیار نزدیک ممکن کرده است.
به گزارش دیجی کالا، حافظه‌های اس‌اس‌دی‌ و دیگر حافظه‌ها به لطف اعلان جدید توشیبا و اینتل ارزان‌تر از همیشه خواهند شد

این دو شرکت به تازگی چیپ های حافظه‌ی 3D NAND جدیدی را معرفی کرده‌اند که دارای لایه‌های بیشتری نسبت به مدل‌های مشابه است و می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مقایسه با چیپ های تک لایه‌ی امروزی ذخیره کند.

توشیبا می‌گوید که نخستین حافظه NAND چهل و هشت لایه ای 16 گیگابایتی دنیا را تولید کرده است. هم اکنون توشیبا معرفی این حافظه‌ها به شرکای خود را آغاز کرده و گفته می‌شود که حدود یک سال با ارائه اولین مدل آن به بازار فاصله وجود دارد.

همزمان اینتل و شریک این شرکت «میکرون» (Micron) نیز خبر می‌دهند که موفق به تولید چیپ های 32 لایه ای NAND شده‌اند که از سال آینده در قالب اس‌اس‌دی‌ های جدید به بازار وارد می‌شوند. این دو شرکت در مرحله اول نمونه‌های 32 و 64 گیگابایتی از این حافظه‌ها را تولید کرده‌اند.

میکرون می‌گوید که از این چیپ ها می‌توان در تولید اس‌اس‌دی ‌های از نوع M.2 PCIe با ظرفیت 3.5 ترابایت و هم اندازه با پاکت آدامس استفاده کرد. مدل بزرگ‌تر آن با اندازه 2.5 اینچ و حافظه 10 ترابایت نیز از سوی میکرون به شرکای این شرکت پیشنهاد شده است.

تلاش همزمان توشیبا، اینتل و میکرون به این معنی خواهد بود که سامسونگ به زودی رقبای جدیدی در بازار اس‌اس‌دی‌های سه‌بعدی یا چند لایه‌ی NAND پیدا خواهد کرد. نتیجه این رقابت ارائه اس‌اس‌دی ‌های با ظرفیت بیشتر و ارزان‌تر خواهد بود.

► «سوییچ‌میت» کلیدهای برقی خانه را هوشمند می‌کند!
طراحی یک ساعت زیبا ◄

مطالب مرتبط
بنر