تصویب ضوابط اجرایی بودجه سال 94 در هیأت وزیران

دوشنبه ، 10 فروردين 1394 ، 12:48

بانکی دات آی آر: هیأت دولت، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را در خصوص «ضوابط اجرایی بودجه سال 1394 کل کشور» بررسی و تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به موجب ضوابط یاد شده، دستگاه‌های اجرایی در سال جاری مجازند علاوه بر پرداخت هزینه‌های مربوط به امور قرآنی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و فعالیت‌های دینی، فرهنگی و ورزشی و بهبود و ارتقاء دانش و سلامت کارکنان، نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوط به اجرایی آئین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز اقدام کنند.

بر اساس ماده دیگری از ضوابط مذکور که در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تصویب شد، دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال 1394 را به منظور استقرار سیستم مدیریت سبز و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست هزینه کنند.

در راستای دستیابی به ارتقاء بهره‌وری و زمینه‌سازی برای رشد تولید ملی، دستگاه‌های اجرایی موظفند تا سه درصد از اعتبارات پژوهشی هزینه‌ای خود را در قالب قراردادهای پژوهشی به پژوهش‌های کاربردی در زمینه ارتقاء بهره‌وری اختصاص دهند.

آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که فهرست آن‌ها توسط سازمان تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود، موظفند پنج درصد از اعتبارات هزینه‌ای برنامه‌های پژوهشی خود را در قالب پژوهش‌های تقاضا محوری که حداقل 50 درصد از هزینه‌های آن را کارفرمای غیردولتی تأمین و تعهد کرده باشد، هزینه کنند.

اعتبارات موضوع این بند بر اساس سیاست‌های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قابل هزینه‌کرد است.

► کاهش زمان انتظار امدادرسانی خودرو
چگونه ایده های کسب‌ و کار خود را ارزیابی کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر